Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sparvoga skrev:Nu finns det dom i förpackning med 1 dos
Leroy skrev:Förstår inte var alla fått uppfattningen att det inte ger fullgott skydd???Det är lika säkert som att ge stelkrampsvacc. det är för övrigt besläktade med varandra.Man tror att det finns ett stort mörkertal ang. hur många hästar som drabbas pga. att det inte alltid tas reda på noggrannt vad hästen dött av,( läst i ridsport).Det är som jag ser det en dålig ursäkt att säga att det inte ger fullgott skydd det är nog mer pengarna som svider...Utfodrar men med hösilage tycker jag att det är en skyldighet att skydda hästen för det är inte särskilt trevligt att se sin häst kvävas till döds och veta att man kunnat förhindra det.Dessutom finns det andra vacc. som inte ger fullgott skydd tex. influensa och det ifrågasätts ju sällan!Det vacc. bör man ge en gång halvåret för att det ska vara riktigt verksamt, hur många gör det?
HannaZ skrev:Det är ju det som börjar bli ett problem. Det är fler och fler saker man kan "vaccinera sig mot" försäkringar, spara navelsträngsblod åt sitt barn för framtiden, se vilka sjukdomar man ev bär anlag för, etc etc. Och företagen, ex det norska företaget som förvarar navelsträngsblodet i x antal år för den blygsamma kostnaden av 20000 kr... Men vem vill inte ge sina barn allt? och tänk om barnet sen blit sjukt och verkligen hade behövt de där stamcellerna...
Gullan86 skrev:okej tack så mkt för alla svaren men då skulle jag vilja ha råd ifrån er och se vad ni tycker att jag ska göra me min pålle.
okej. han äter just nu hösilage och går in i stall på kvällarna. ibland får han hö om det är slut på det andra. jag kommer troligen att flytta honom i början på januari (ca 10e). till ett nytt ställe med stora hagar och fri tillgång på ensilage. tycker ni att jag bör vaccsinera honom mot botulism då? när ska jag i så fall göra det och vad finns det för RISKER med att vaccsinera mot botulism?.
vad tycker ni mer jag behöver tänka på när jag flyttar honom?.
sen lite vaccsinations frågor. han är vaccsinerad mot stelkramp men inte mot influensa tycker ni att jag bör göra det innan han flyttas?.
hur ska jag då lägga upp vaccsinations schemat? om han kommer få årssprutan på vinterhalvåret typ nov-dec NÄR ger NI era hästar årrsprutan och hur lägger ni upp schemat?.
att vaccinera e ju upp till var och en men lite hjälp skadar ju inte *Thihi*