Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo det finns bevis för att magneter ökar blodcirkulationen. det säger sig ju själv, alla som känt smaken av blod vet att det innehåller järn. och magneter drar till sig järn. därav ökad blodtilströmning till området där magneter finns.
ang bot så kommer man enl min erf lika långt med extra varmt annat täcke.
Dom studierna skulle jag gärna vilja se! Vore intressant om det fungerade.
De enda studier jag hittar om magnetfält som gett märkbar påverkan är att starka fält ökar risken för cancer.
Ditt argument att blodgenomströmningen ökar bara för att järn som finns i hemoglobinet i blodet är magnetiskt är tyvärr helt felaktigt dessutom. Syrebärande hemoglobinkomplex är inte speciellt magnetiska (enkelt sagt så järn + syre = järnoxid dvs rost som inte är magnetiskt).
Om hemoglobinet inte bär syre blir det lite mer magnetiskt pga av strukturändringen men inte såpass att ett så svagt magnetfält som blir av "vanliga" magneter kan påverka det vad någon kunnat bevisa. Och om det skulle gå, på vilket sätt skulle det i sådana fall hjälpa att till ett område "dra till" mer blod utan syre och som bär på koldioxid och slaggproduker?
Komplex för att strukturen är ett komplex... Hemoglobin är ett samlingsnamn för proteinkomplex som används för syretransport. Den hemoglobin man vanligen "pratar om" består av fyra proteiner; två α- och två β-proteiner. Alla fyra innehåller en hemgrupp, som är en porfyrinring med en järnjon i mitten.Vad betyder "hemoglobinkomplex"?