Sv: Bortskämd unge!!!!
Problemet eller skillnaden här är ju att dina föräldrar inte pushade dig.
Det är inte alls säkert att du hade haft samma brinnande iver om du haft föräldrar som köpte gård med ridbana och skall bygga ridhus och köpt en sm ponny etc
Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av ungdomar som både får och inte får. Jag har och i många fall där man får och får (ÄVEN om de jobbar hårt)sett att i slutändan så slutar de att rida TROTS alla förutsättningar och fina anläggningar och transporter och lastbilar och hästar och ponny
Du har ju inte en enda aning och denna flicka vill detta!
Tycker det är beklämmande att läsa det du skriver..
KL
Jag fattar inte hur ni kan tycka att detta är föräldrarnas fel?? Jag tycker ungen beter sig som en bortskämd liten best och hon förtjänar inte att ha någon ponny öht!!!!
Sälj ponnyn till någon som tar bättre hand om den, så kanske din unge lär sig att uppskatta det hon får. En ponny är en individ med känslor och behov, ungar som behandlar dem som hoppmaskiner och skiter i dem i övrigt skall verkligen inte ha någon ponny!!
Jag fick min första häst när jag var 12 år, och även om mamma och pappa såklart fick hjälpa mig med praktiska saker som hämtning av foder och strö så var han helt och hållet mitt ansvar, mina föräldrar kunde inget om hästar. Jag var i stallet (som varken hade paddock, ridhus eller andra fina faciliteter) flera timmar varje dag efter skolan. I helgen var jag där hela dagen. Jag red oavsett väder. Jag älskade min underbara häst (som jag hade i 16 år) och jag är fortfarande tacksam överför mina föräldrar att jag fick honom. Hade de dessutom köpt en gård och byggt ridhus, så hade jag varit så överlycklig och tacksam att jag inte hade vetat var jag skulle ta vägen.
Problemet eller skillnaden här är ju att dina föräldrar inte pushade dig.
Det är inte alls säkert att du hade haft samma brinnande iver om du haft föräldrar som köpte gård med ridbana och skall bygga ridhus och köpt en sm ponny etc
Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av ungdomar som både får och inte får. Jag har och i många fall där man får och får (ÄVEN om de jobbar hårt)sett att i slutändan så slutar de att rida TROTS alla förutsättningar och fina anläggningar och transporter och lastbilar och hästar och ponny
Du har ju inte en enda aning och denna flicka vill detta!
Tycker det är riktigt beklämmande att läsa om ungar som skiter i båda sina ponnyer och sina föräldrars uppoffringar. De behöver få en läxa så att de lär sig vad en ponny är värd. Be hennes tränare ta ett snack med henne om hur man sköter om en häst och att endast värdelösa ryttare och kassa hästägare skiter i hästen och vägrar göra annat än att hoppträna. Om hon inte skärper sig direkt så sälj helt enkelt ponnyn så den kan få ett bättre hem där den får kärlek och en ryttare som uppskattar den.
Tycker det är beklämmande att läsa det du skriver..