Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrev det eftersom det är rätt vanligt att man går upp i vikt av en graviditet. Och det har hittills inte hindrat ryttare från att tävla och vinna, men det skulle definitivt vara svårare för en 100-meterslöpare att tävla på någorlunda samma villkor. Marginalerna är mycket mindre för idrottare än för ryttare. Förr var det inte ovanligt att hästmänniskor festade till under meetings och red bakfulla dagen efter. Det funkar nog sådär om du ska springa ett maraton.
Jag tycker att du tar på dig offerkoftan här, men förstår inte alls varför. Menar du att det skulle vara mer synd om ryttare än om andra idrottsutövare? Eller vad är poängen?
Förmodligen inte, men för att man inte gör precis alla sysslor innebär det inte att man inte gör en del. Jag gör för övrigt lite av ovanstående, liksom många andra så har jag hästen installad i ett stall där andra sköter mycket av detta.
.
Som sagt det är en ickefråga när det gäller 13:åringar, men upplysningsvis så finns det gott om sporter där vikten inte spelar så stor roll,
Varför är det intressant över huvud taget? För många som håller på med hästar är det just stallpysslet och borstandet det viktiga, inte att träna. Det var du som drog upp den här aspekten av någon anledning.
Ja, precis. Och ridsporten är helt klart en av dem. Och just därför behöver man inte som ryttare gå på diet hela tiden, vilket tex höjdhopp kräver där ett kilo mer eller mindre kan vara helt avgörande.
Då är vi kanske överens om någonting då?
Och frågeställningen hade sitt ursprung i ett påstående från Inte_Ung i stil med -Varför ska man inte bara kunna tävla och lämna markservicen till andra såsom man gör i andra sporter.
Nej jag drog inte upp det utan svarade på uttalanden om det bland annat från dig. Och frågeställningen hade sitt ursprung i ett påstående från Inte_Ung i stil med -Varför ska man inte bara kunna tävla och lämna markservicen till andra såsom man gör i andra sporter.
Lite lustigt att vi nu är tillbaks till ruta 1. Jag kanske ska påminna dig om att det handlar om en 13-åring som vill hoppa och inte pyssla i stallet.
Och varför ska en 13-åring ha rätt att bara rida och inte ta hand om basskötseln av sin häst?
"Som sagt det är en ickefråga när det gäller 13:åringar, men upplysningsvis så finns det gott om sporter där vikten inte spelar så stor roll, "
Men hallå, vi pratar om ett privatstall med 3 hästar, hur många avlönade finns det i liknade stall?
Men hallå, vi pratar om ett privatstall med 3 hästar, hur många avlönade finns det i liknade stall?
Jag tycker att skillnaden på ungefär ALLA andra sporter och ridning är att i ridning så finns det ett DJUR med som måste tas omhand.
har man häst så måste man se till att den blir väl omhändertagen. Det ingår. Jag tycker att det är fruktansvärt osunt att fostra sitt barn till att strunta i hästens väl och ve och bara se till tävlingar och resultat. I de flesta andra sporter (alla vad jag kan komma på) så kan man koncentrera sig enbart på den egna träningen, men just hästsporterna så måste hästen komma i första hand
Jag tycker att skillnaden på ungefär ALLA andra sporter och ridning är att i ridning så finns det ett DJUR med som måste tas omhand.
har man häst så måste man se till att den blir väl omhändertagen. Det ingår. Jag tycker att det är fruktansvärt osunt att fostra sitt barn till att strunta i hästens väl och ve och bara se till tävlingar och resultat. I de flesta andra sporter (alla vad jag kan komma på) så kan man koncentrera sig enbart på den egna träningen, men just hästsporterna så måste hästen komma i första hand