Börja tävla...

E

Elwira

Hej.. skulle vilja veta vad som krävs för att börja tävla distsns... typ debutant. HAr en stor häst på 6 år samt ett russ på 3år (2006) Vad krävs det som ryttare resp. häst/ponny? Då jag är ny på fronten vore det bra med lite snabb fakta. //MW :rofl:

Sv: Börja tävla...

Du kan börja tävla din häst från det att den fyllt 6år. Du får rida clear round när den har fyllt 5år. Det är samma regler för häst och ponny och du kan tävla båda två oavsett din egen ålder, bara du inte är allt för stor för ditt russ. Men det antar jag att du inte är.

Du kan läsa mer om distansritt på www.distansritt.se och klicka sedan på distansritt i vänsterkanten så hittar du en del nyttigt att veta när man är ny.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 442
Senast: Mia_R
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 080
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 179
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar