Börja med riddarspel...

flipofacoin

Trådstartare
Hej,
Ni där ute som håller på med riddarspel, hur kommer man i kontakt med er? Finns det något formum eller dyl som man kan gå med i?
Jag är väldigt intresserad av att börja med detta men hur gör man? Hur kan man träna på egen hand, förslag på övningar osv.
Tacksam för svar!!!

Sv: Börja med riddarspel...

Tack för svar och länkar!
Jag bor i Dalarna, Rättvik. Vet ju att det finns ett riddargäng i Leksand, jag borde nog börja med att höra mig för där, saken är den att de verkar så proffsiga - jag har fått uppfattningen om att de inte är en "öppen" ( eller hur man nu säger) förening för vem som helst som vill prova på detta med tornéspel, men som sagt jag borde väl fråga först. Jag skullle behöva nybörjar träning liksom och jag kan ju förstå att om man som dem, åker runt på en massa grejer inte har tid att ta sig an Kreti och Pleti...men det skadar ju inte att fråga.

Vi är ett glatt amatörgäng i Medelpad som har börjat med riddarspel. Vi kan inte så mycket, men har haft en uppvisning i somras på medeltidsmarknaden i Kälen och det var så roligt! Jag var så vansinnigt nervös, men när vi väl börjat kunde jag ha hållit på i timmar. Nu vill vi lära oss mer och göra lite mer avancerade uppvisningar.

Hej! (lånar mammas användare) yes, Dom i leksand heter Fortis Insania :) och är bland dom allra bästa människorna som jag har i mitt liv! jag är nämligen Väpnare åt dom :) absolut bästa steget, är att prata dom :D dom svara Gärna på frågor :) det var så jag började! men du får gärna höra av dej till Mej också, så PMa till mej(mammas användare) och så kan vi ta resten på mail :) alltid kul när folk är intresserade!

Mvh Sofia

Allmänt kan jag säga till alla som funderar över att blir riddare att kontakta sällskap i närheten, även om ni vet att de är slutna. Även slutna förening som tex Celeres Nordica (Uppsala) som jag rider för tar gärna in nya medlemmar, bara man är över 18 år. Att vi är ett slutet sällskap betyder bara att man inte bara kan betala in en medlemsavgift och sedan vara med utan att föreningen måste godkänna alla som vill vara med.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har börjat titta lite på airtag till bla barnvagnen. Men jag sen läste jag om den nya uppdateringen som gör att man inte ska kunna...
Svar
1
· Visningar
354
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 708
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 561
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar