Börja med monté?

Nougat

Trådstartare
Hejsan Travfolket!

Jag är en 17 årig tjej ( snart 18) som har alltid ridit halvblod m.m. (och gör fortfarande)

Men har börjat bli intresserad på monte delen nu :d

Vad är det som gäller när man tar montelicens?, behöver man ha egen monte häst?

Hade ni satsat på monte om ni hade varit i min sits?

Vill gärna veta ALLT om monte! :angel:

Tcksam för svar ;)

Sv: Börja med monté?

gå in på din hemmabanas hemsida så finns där säkert information om när kurser börjar etc.

När du tar din licens, tror det är 10-15 lektionstillfällen rider du snabbjobb på banan och måste ha en häst i tävlingsskick och som står på någons träningslista.

Tror även du måste ha ridit snabbjobb i ett års tid på banan, så är det iaf när du tar körlicens, kan tänka mig att det är svårt att komma från noll och sen slänga sig upp och rida snabbjobb om man inte gjort det innan, därav att du ska ha kännedom om sporten innan du tar kursen.

Om jag hade varit du, så självklart hade jag sattsa på monte!:D Det är verkligen gör kul! Men det är precis som jassica skriver, det är inte bara att slänga sig upp och rida. Ligger träning och mycket kunskap om sporten bakom! Och licensen tar man inte på ett kick, då den är förlaggd på ca. 15 veckor...
Om du inte orkar läsa tävlingsreglementet, så är det bara att fråga på! x) (tror att jag har någorlunda koll på det mesta):bump:

Enklaste recept - gå in på www.montetravsport.se
där du hittar det mesta som rör monté
- du kan också gå in på min sida www.hovtramp.se
där det ligger på förstasidan - montéreportage (scrolla nedåt) och under monté i menyn (taket) sen tror jag att du har grepp om´vad just du behöver.... Hästliga Hälsningar Ilse Ö/Hovtramp Foto&Reportage:bump:

Varför inte göra både och. Jag tävlar hoppning med 2 hästar och tränar 2 travhästar och ska ta licens för monte till våren om det blir någon kurs

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 824
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: Verdandi
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 267
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar