Börja med islandshäst igen

K

krafla_

Jag började rida när jag var åtta år, skulle fylla nio. Jag red på islandshäst i fem år sen började jag rida western i ett år men nu har jag precis varit på ridläger på Lyckans gård och fått tillbaka mitt intresse för islandshästridning igen! Så nu vill jag börja igen, men jag vill inte gå tillbaka till min gamla ridskola och att köpa en egen häst eller vara fodervärd är för dyrt. Jag bor i Borås och undrar vad jag kan göra. Har letat efter ny ridskola men det finns inte så många. Någon som har några andra förslag om jag vill börja igen? Skulle kunna arbeta i stall eller vara medryttare men vad brukar krävas av personer som jobbar i stall? Jag är 14 år och van vid hårdare arbete och har rätt stor ridvana.

Sv: Börja med islandshäst igen

Någon som har ridit på Ranchen i Bollebygd?

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 412
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka