Borelia? Avlivning? Hjälp...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Yvan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 043
Y

Yvan

Min stora fina Vorsteh har blivit personlighetsförändrad de senaste två veckorna. Han morrar och gör utfall mot mig och min äldsta son som är drygt 3 år. Han som har varit världens snällaste. Vet inte riktigt hur jag ska göra... I värsta fall måste jag avliva min älskade hund.. :cry: Kan inte ha en hund som gör morrar och markerar - tänk om han går över gränsen... :eek: HEMSKA tanke!!

Funderade om det ev kan vara borelia? Tycker han varit lite mer dämpad och som sagt morrig som om han har ont. :confused:

Sv: Borelia? Avlivning? Hjälp...

Har du inte diskuterat med en veterinär, det har ju ändå gått snabbt och hållit på nu i 2 veckor ?

Jag tänker direkt på smärta, att din hund är smärtpåvärkad och jag tycker att du omedelbums ska ta honom till en vet som får undersöka honom..

Prata om avlivning innan man ens kollat upp hunden ?

Det första jag hade gjort innan jag ens hade funderat på avlivning är att kontakta veterinär för att hälsokolla hunden och se om den har ont någonstans. många gånger kan de ändra beteende pga att de har ont någonstans.

Ring omgående veterinär för utredning, ett sådant här beteende kommer inte bara hux flux utan anledning , och anledningen i det här fallet är med stor säkerhet att din hund har ont någonstans och inte mår bra.Många hundar är duktiga på att dölja att de har ont, men det går nog till en viss gräns innandet onda tar över.Tror inte på borrelia dock.

Det är vanligt att de ändrar beteende av olika typer av smärtor. Be veterinären kontrollera honom ordentligt. Inte enbart en hälsokoll. Det kan vara något som är lätt avhjälpt, men hemska tanke, det kan vara något allvarligt även om han är ung.

Har du/ni eller han gjort något speciellt när han har morrat? Är han t ex höftledsröntgad?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 355
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 933
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 292
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
5 001
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix