borde jag ge kraftfoder till mitt dräktiga sto på bete?

F

fjordinghanna

Mitt fjordsto är dräktig i 2a månaden nu och hon går på små magert bete och rids 3-6 ggr i veckan. Hon har gått ner i vikt lite nu på sista tiden och vi rider rätt så långa sträckor , mellan 6 km till 15 km per tur. Borde jag kanske ge henne nåt halvkilo havre nu när hon går på bete?

Sv: borde jag ge kraftfoder till mitt dräktiga sto på bete?

Ja, om hästen faller ur ska du såklart ge den mera mat.
Men du behöver inte ge tillägg för dräktighet förrän i 8:e månaden.

Sv: borde jag ge kraftfoder till mitt dräktiga sto på bete?

okey! Hon är iallafll inte mager än men jag tycker det är lite läskigt när hon går ner i vikt så här så jag börjar väl i morgon med kraftfoder till henne..tack föresten , kul o höra någon annans åsikt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 014
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 219
Senast: ufot
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 564
Foder & Strö Har en lättfödd nordsvensk valack som går på magert bete för att inte bli för tjock. Han är en sån som lever på typ ingenting och lätt...
Svar
12
· Visningar
4 903
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama