Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att ridsporten ska bort från femkampen, men annars tycker jag att den ska vara kvar i OS.Som rubriken säger. Av just den anledningen att hästar är levande djur/redskap. Inte som en cykel eller surfbräda.
Nej jag är inte emot ridsport men det finns ju rena hästtävlingar utan andra idrotter inblandat.
OS är OS liksom....
Ja, det... eventet räknar jag inte ens som ridsport! Så jag håller med.Jag tycker att ridsporten ska bort från femkampen, men annars tycker jag att den ska vara kvar i OS.
Tänkt densamma, man borde kunna ha internationella ligor fast man tävlar på hemmaplan på samma bana, program osv och samma underlag. Varför måste alla ta sig till ett och samma ställe? Hade väl räckt till finalerna i såfall?Nej, just argumentet att man tävlar med ett djur inom ridsporten tycker jag inte är hållbart för att stryka grenarna från OS. Frågan för mig är snarare hur länge kan man försvara det internationella globala hästtävlandet i nuvarande form, samtidigt som klimatlarmen pumpar ut över oss allt oftare och allt starkare.