Vilka styckningsdetaljer syftar du på som funnits de senaste 150 åren?Namnen har funnits de senaste 150+åren, och i alla fall så länge styck detaljbilderna funnits. Kanske du som inte visat tillräckligt intresse i matlagningstimmarna eller när du var hos slaktaren och köpte kött. (Styck bilderna (med namn på delarna) av nöt, gris och lam/får finnes även i dag i de flesta köttdiskar där kött av bra kvalité säljs))
Du hävdade att det finns senor i benfri kotlettrad och att det inte är det samma som fläskytterfilé samt att kotlettrad alltid är benfri. Jag hävdar att benfri kotlettrad och fläskytterfilé är den samma och att kotlettrad finns både som benfri och med ben samt styrkte mitt argument med en länk. Här är en annan länk som även den håller med. https://sv.wikipedia.org/wiki/Fläskkött
Jag vet inte vad styckningsdetaljerna hette runt 1870-talet men oavsett om det funnits fläskytterfilé på den tiden så är det ny påfunnet att sälja fläskytterfilé, det fanns inte att uppbringa när jag var barn i vart fall.