Jag har aldrig haft behovet att göra en vegansk korvstroganoff utan gör hellre en linsgryta i så fall. Jag är nog inte nostalgisk på det sättet gällande mat.
Och jag är kritisk till mycket processade produkter både med eller utan kött, så det är verkligen inte bara vegoalternativen. Jag tycker det är en enormt tråkig utveckling på många plan. Absolut äter jag också processad mat, men försöker laga så mycket mat jag orkar från grunden. Men det får bli en annan tråd.
Nej men jag tänker att det kan fylla ett syfte för andra. Om andra är nostalgiska i sitt ätande, och dessutom kan kombinera det med ett mer miljövänligt alternativ så ser jag ingen anledning att invända. Jag tycker att det är jättetrevligt om jag kan få så juliga smaker som möjligt på julbordet, i stället för att laga en palak paneer just den dagen, utan att det behöver innebära en slaktfest. Din invändning är alltså att du inte har behovet, men jag tänker att om andra har det behovet och det går att fylla på ett miljövänligare sätt än att alltid äta kött så är väl det bingo på alla fronter. Själv gillar jag inte lösviktsgodis men liksom, smaken är som baken.
Sedan kan jag hålla med om processad mat och att det kan få heta vegobullar i stället för vegoköttbullar.