Sv: Boots?

Min kompis har sånna här från prestige. De är väldigt snygga, sitter bra och skaver inte eftersom det är läder, jag tror inte de snurrar (inte vad jag har sett iaf.), håller bra om du sköter dem;) och är lätta att göra rent, bara att putsa.
Jag vet inte vad de kostar men ca 400 tror jag.

f17.jpg

palle skrev:
Jag har sådana guldglittriga och dom snurrar inte, MEN ponnyn får skav av dom....

Skav? Jag undrar varför...:( Har ponnyn dem tillsammans med senskydd? Jag har sett det en gång då en ponny fick skav och då var det pga att senskyddet var för långt och "mötte" bootsen och klämde (alltså var benskydden för långa). Kan det vara så i ditt fall?

snor tråden lite.

Jag är också ute efter ett par boots, men mitt krav är väl bara att de ska vara billiga, någon som har något tips?

Var inne på hubertus o tittade lite idag. Kieffer har ett par boots som verkar otroligt trevliga! Som globus boots, utan skavande kanter, (konst?)läderutsida och dubbla kardborrar. De gick på 200 eller 300 kronor tror jag. Ska helt klart prova dem någon gång!

HIttade en bild!
68_2.jpg

"made from resistant and easy to care artificial PU-leather, inside soft neoprene with velcro"

De boots som jag kan rekomendera är de i gummi. De finns ju hos de slesta affärer och även på internet. de billigaste jag sett är nog hos börjes. Där kostar det endast 40 kr. De håller bra och är lätta att sätta på och göra sent. Mina har hållt i år. Då andvänds de varje dag ute i hagen och även vid alla ridning. Så de är kanon!:banana:

Jag har alltid senskydd eller lindor...

Fast när jag hade dessa boots hade jag nog med största sannolikheten Eskadronsenskydden....

Jaha, då får jag försöka komma ihåg att linda i stället då..

vi köpte dessa gummiboots och dom är bra men hästen får såna vansinniga skav så vi kan inte använda dom :cool:

:bow:

ska hålla utkik efter några såna... ska även hålla utkik nu när det verkar blir globen för mig i år i alla fall så där kanske man kan hitta några bra till mässpris :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 013
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: Alexandra_W
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 455
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka