Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det finns så många olika boots. Vilket material är bäst för att skydda mot tramp i Hagen? Sådana tjocka? Eller gummi boots som är mjuka?
Tack för svar!!
jag har börjat med hagboots och hittade ett par gummiboots med teddy fluff upptill, tycker att de är lite små men sitter bra och verkar skydda då hästen (pepparpeppar ta i trä) inte trampat av skorna än i alla fall.
vid ridning har jag ett par protector, neopren med får fluff upptill.
kommer inte ihåg namnet på hagbootsen tyvärr..
Boots i rågummi som man trär på tycker jag är bäst. Håller, sitter stadigt och ger inte skav. Min häst är expert på att ta av sig boots så alla sorter med kardborre går bort, de har hon fått av sig innan man hunnit stänga grinden efter henne typ.
Min ponny som behövde boots i hagen vintertid (när hon var broddad) hade jag vanliga gummiboots från protector. Vågade inte använda ludd med tanke på grus som kan fastna och ge skav osv.
Mot tramp tycker jag oftast att gummiboots funkar bäst, helst dem utan kardborre.
Fröken trampar i stället av sig skorna, på henne funkar bara oversize neoprenboots med hård utsida, så att bootsen verkligen täcker hoven hela vägen ner till marken över i alla fall halva hoven. Ser helt idiotiskt ut, men funkar.
Trädgård & Växter Tycker sånt här agerande är så jäkla trist, man tar sig tid att svara och möts med dryghet och snorkighet för att man vill vara hjälpsam...
Lantbruksdjur Jag tycker alltid det blir lättare när de är dräktiga, de blir gosigare då.
Sen vill jag gärna lära dem att äta kraftfoder ur hink för...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.