BONES (ulvlek)

Fast om jag är medium och vet att du är ulv (för att du rök i lynchen) och så får jag ett meddelande som säger "FiaM tycker att Mirtai är skum". På vilket vis kan jag bli lurad då?
Lurad och lurad men det är svårt att veta vad man ska tro, ett alternativ är ju att helt bortse ifrån vad en ulv har skrivit men nog sätter det igång funderingar?

Jag har läst igenom och detta är något som jag reagerar lite på - varför tycka att mediets kraft är läskigt öht om man är på samma sida som mediet?
Den är läskig för att de onda kan använda den och lyckas lura mediet som tror den fr info från en god (trodde ju jag då). Alltså blev den mindre läskig när det framkom att mediet fick veta avsändare :)

Överhuvudtaget tycker jag att det handlar mycket om just mediet och huruvida mediet ska bli lurat. Jag tycker att eftersom mediet får veta om meddelandet kommer från ond eller god så är risken att mediet bli lurad minimal. Dessutom så är det rätt stor skillnad på ett meddelande till en spelare eller om det är något som är uppenbart i hela leken - dvs en onds testamente eller när det är som scenariot Q beskriver - en siad ulv och vem den röstar på. Så jag fattar inte hela fuzzen runt mediet..

Fast om jag är medium och vet att du är ulv (för att du rök i lynchen) och så får jag ett meddelande som säger "FiaM tycker att Mirtai är skum". På vilket vis kan jag bli lurad då?
Nu vet jag inte om en ulv som förmodligen får hjälp av lyan att författa ett meddelande skriver så enkelt men oavsett så vet du ju inte om det ulven skriver är sant eller falskt. En god borde ju rimligen försöka hjälpa mediet så mycket som bara går och då bara skriva något som hon är säker på stämmer.

Den är läskig för att de onda kan använda den och lyckas lura mediet som tror den fr info från en god (trodde ju jag då). Alltså blev den mindre läskig när det framkom att mediet fick veta avsändare :)

Men varför läskig överhuvudtaget? Det är en god spelare med en hel del bra krafter - nej jag tycker det är skumt resonemang

Jag är inne på lite samma sak som @cirkus Mediumet risker inte att bli så lurad, det svåra är om det är onda som försöker utge sig för att vara mediumet och de goda följer en de tror är god som istället är ond.

F*N! Just fått ett samtal att min pålle är blockhalt och måste rusa iväg till stallet och kolla :( Han slet av en sko rätt ordentligt under ridtur häromdan, så hoppas det inte är därifrån :(

Snabbröst utan något som helst innehåll bara för att inte bli utesluten pga missad röst. Ber om ursäkt!

Idahoe röstar på Q

För att hennes (för henne) ovanligt få antal inlägg kan tyda på att hon har en lya där hon kan skriva desto flera inlägg

(Förlåt Q, det enda jag kunde komma på i paniken just nu :( )

Hoppla! Kom just hem och hade glömt leken. :o
Tur att ingen skrivit något av värde direkt, mindre tur att ingen skrivit nåt blunderaktigt... :banghead:

Vad gäller mediet tycker jag det är en kul roll som dels gör att döda spelare får vara med lite till, dels så kan det i praktiken bli som en extra siare och det gör inget heller! :p Kryddan är ju just om en ond lyckas förvirra saker och ting vilket gör leken lite mer dynamisk.

@Idahoe hoppas att det går bra med hästen!

Jag blir en aning fundersam när man tycker att en god roll är läskig, det är väl bara de onda som tycker att en god roll är läskig? Men å andra sidan så kan det lika gärna vara en god som gjorde en miss... Men eftersom jag måste få barnen och mig själv i säng så Snurrfian röstar på Idahoe eftersom hon tyckte att mediumet var en läskig roll och det borde enbart ulvar tycka.

Överhuvudtaget tycker jag att det handlar mycket om just mediet och huruvida mediet ska bli lurat. Jag tycker att eftersom mediet får veta om meddelandet kommer från ond eller god så är risken att mediet bli lurad minimal. Dessutom så är det rätt stor skillnad på ett meddelande till en spelare eller om det är något som är uppenbart i hela leken - dvs en onds testamente eller när det är som scenariot Q beskriver - en siad ulv och vem den röstar på. Så jag fattar inte hela fuzzen runt mediet..

Jag skriver under på detta jag också. Kan inte se HUR mediet ska bli lurad när de vet att texten kommer från en ond. Bara att ignorera vad den onda skrev och försöka pussla ihop det döda goda har kommit med istället.

@Idahoe hoppas att det går bra med hästen!

Jag blir en aning fundersam när man tycker att en god roll är läskig, det är väl bara de onda som tycker att en god roll är läskig? Men å andra sidan så kan det lika gärna vara en god som gjorde en miss... Men eftersom jag måste få barnen och mig själv i säng så Snurrfian röstar på Idahoe eftersom hon tyckte att mediumet var en läskig roll och det borde enbart ulvar tycka.
Det där tycker jag är en aning skum motivering? Jag fattade att @Idahoe tyckte mediet kunde vara en läskig roll iom att den kunde bli lurad av di onde?

Hm.

@FiaM hur tänker du när din röst nu visade sig bli en andra röst? Jag anar att det är som Q skriver att du inte hann se Mirtais röst men hur säker är du på att Habina är ulv?

Visserligen finns det inte mycket att ta på i denna lek men då tycker jag att @Idahoe s röst på Q är bättre än de två som hamnat på Habina. Jag tycker inte att det säger något om vilken sida hon är på när det är typ ganska självklart att mediet inte kan bli lurad..

Röstlista DL1 kl 22.00
21.24 Mirtai röstar på Habina
21.25 FiaM röstar på Habina
21.34 Idahoe röstar på Q
21,38 Snurrfian röstar på Idahoe

Habina 2
quarter4ever 1
Idahoe 1

Visserligen finns det inte mycket att ta på i denna lek men då tycker jag att @Idahoe s röst på Q är bättre än de två som hamnat på Habina. Jag tycker inte att det säger något om vilken sida hon är på när det är typ ganska självklart att mediet inte kan bli lurad..
Varför är hennes röst bättre?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1... 43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 556
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2