Bomlösa sadlar??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _fialotta_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 809
F

_fialotta_

Har en arab som är jättesvår att hitta en bra sadel till, trots flera besök av sadelutprovare mm. Får lätt skav på början av länden och låsningar osv. Bäst fungerar det faktiskt att rida barbacka! Nu har jag en westernsadel som är ok, men inte när vi tränar. Jag har funderat på att byta den mot en bomlös sadel.

Någon som har erfarenhet av bomlösa sadlar? Märken? Passform? För- och nackdelar? Blir jätteglad om någon har erfarenheter att dela med sig av! :d

Tack på förhand!

Sv: Bomlösa sadlar??

_fialotta_ skrev:
Har en arab som är jättesvår att hitta en bra sadel till, trots flera besök av sadelutprovare mm. Får lätt skav på början av länden och låsningar osv. Bäst fungerar det faktiskt att rida barbacka! Nu har jag en westernsadel som är ok, men inte när vi tränar. Jag har funderat på att byta den mot en bomlös sadel.

Någon som har erfarenhet av bomlösa sadlar? Märken? Passform? För- och nackdelar? Blir jätteglad om någon har erfarenheter att dela med sig av! :d

Tack på förhand!

Det finns en MILJON trådar om de olika bomlösa som finns och folks erfarenheter av dem. Flera ligger här på första sidan if orumet, än fler om du bläddrar lite.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: super
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: ufot
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 750
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka