Bomlösa sadlar

K

Kickan66

Hej Alla! Jag skulle vilja veta alla era possitiva och negativa erfarenheter av bomlösa sadlar. Vilket märke tycker ni är bäst resp sämst och vad bör man speciellt tänka på om man vill köpa en. Finns det någon vänlig själ i dalarna som kanske t.om har en man kunde få se och ev prova?
mvh Marie :)

Jag har nyligen blivit ägare till en Torsion Endurance och både jag och hästen är frälsta! :love: En helt underbar sadel!

Ett tips, använd sökfunktionen så kommer du att få upp massor av trådar om bomlösa sadlar då det diskuterats mycket om detta! :idea:

Hej
Har en StarTrekk är nöjd med den. Den är dock lite smal till min ena islänning, beställde en vidare pommel men det vissade sig vara lika brett som det jag hade, så nu står jag här utan sadel igen. (Den är till salu om någon är intresserad, smyg reklam :angel:)

Men Mannis, är alla dina fina sadlar till salu!! Du får göra som mig och ta hem Karin som provar ut sadlar till islänningar.

Ja du, jag säljer snart hästen och köper häst efter sadlen i stället.
Vilken Karin är det ?

Jag har letat både högt o lågt efter en sadel till min pålle (isis) som är bred, "svankig" o som om inte det va nog är han bara 50cm lång från bogbladsspetsen i sitt bakersta läge till virvlarna.... SUCK! Jag funderar på en Diddi dyna o blir lite undrande över vad en "pommel" är... Trodde inte en bomlös kunde bli för liten? :confused:

Jag trodde inte heller att en bomlös kunde vara för liten.
Pommeln är nästan som ett koppjärn¨på en Wintec/Bates sadlarna.
M vH M

Liknande trådar

Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Kakis
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 560
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar