Bomlös sadel, hjälp?

Pathmaker

Trådstartare
Jag har en snart 5 årig islandsvalack som har rätt dåligt med muskler och hull, men vi jobbar på det. Sadeln jag har är en bonnie, men tyvärr är den för liten och efter att jag var på föreläsning om bomlösa sadlar så bestämde jag mig för att skaffa en bomlös istället!

Har kollat lite på barefoot, både london och lexington men är MEST sugen på en lexington! :D så min fråga är, finns det någon som har en lexington och vad tycker ni om den? :laugh: är lite vilse i sadeldjungeln så hade vart glad att få lite tips å så :d

Sv: Bomlös sadel, hjälp?

Nu har inte jag haft någon av Barefoots dressyrmodeller utan en Cheyenne och jag var nöjd med den. De är breda i sätet och tycker du inte om det kanske du ska kolla på bomlösa med ett mer uppbyggt säte och inte soffkuddemodell. :) Barefoot har jag för mig kan bli lite lång på islänningar. Jag var medryttare på en islänning med extremt kort rygg och på honom hade vi en Sensation Hybrid, mycket skönt med bra stöd - tror dock inte du får tävla i den. Men de har andra modeller som du får tävla i också.

Bäst är alltid att få testa olika märken av folk du känner eller av snälla Bukeare i din närhet som har bomlösa så du får känna om det passar er eller inte.

Där ser man. Man lär sig ngt nytt varje dag :) Är inte insatt alls i island så ingen aning om vilka regler som gäller där. Men då får man alltså tävla i Hybriden i islandstävlingar. Skön sadel iaf! :)

Många har lovordat chayenne och london så kan tänka mig att dom sadlarna är rätt goa, mjuka och bra kontakt med hästen :love: Ska kolla upp sensation sadeln, har inte hört talas så mycket om dom innan :D vet ni någon mer som har erfarenhet av bomlösa sadlar kan ni väl be dom slänga in ett inlägg är ni söta :p

Jag har en sensation junior som är en lite mindre och nättare dressyrmodell.
Den passar perfekt på både min förra och min nya islänning som både är väldigt korta i ryggen.

Jag gillar att man får så bra kontakt med hästen i den, ger verkligen en helt annan ridkänsla! :love:
Dessutom så är den väldigt skön att rida i. På min förra häst satt jag som en gud, på min nya som är lite annorlunda byggd sitter jag väl mer som en vanlig prinsessa. :p
Helt klart en sadel jag kan rekommendera! Jag får jättebra stöd i den också, även fast det inte ser ut att vara så jättemycket stöd.

Jag har en sensation junior som är en lite mindre och nättare dressyrmodell.
Den passar perfekt på både min förra och min nya islänning som både är väldigt korta i ryggen.

Jag gillar att man får så bra kontakt med hästen i den, ger verkligen en helt annan ridkänsla! :love:
Dessutom så är den väldigt skön att rida i. På min förra häst satt jag som en gud, på min nya som är lite annorlunda byggd sitter jag väl mer som en vanlig prinsessa. :p
Helt klart en sadel jag kan rekommendera! Jag får jättebra stöd i den också, även fast det inte ser ut att vara så jättemycket stöd.

Det låter också som en intressant sak att kolla upp.. Är den bred i sätet? Har hört att många barefoot är det och vet inte om min slitna höft fixar det. :confused:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 277
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej alla ni med erfarenhet av bomlösa sadlar. Är sugen på att skaffa mig en bomlös så vill höra alla erfarenheter ifrån er innan jag...
Svar
13
· Visningar
3 134
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 867
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka