Bom i syntet....

lakrits

Trådstartare
Bom i syntet................hur funkar dom? Bra eller dåligt?
Ändras den?

Synpunkter och åsikter tack.........

Sv: Bom i syntet....

lakrits skrev:
Bom i syntet................hur funkar dom? Bra eller dåligt?
Ändras den?

Synpunkter och åsikter tack.........
Ralidebommarna är OK för en fritidsryttare som inte tillbringar dagar i sadeln, ( ytan mot hästen är mycket mindre än på en träbom). Den ändrar sej inte o sitsen har en hyfsad form. Eftersom plasten ( polyeten) är "fet" så kan skruvar o spikar lossna ibland, men över lag är en Ralidebom helt OK.

Jag har en syntetbom med "svikt"...endast för att det är den enda sadeln som ligger hyfsat på hästen. Har haft ett mörker i sadelletardjungeln med bilder och mått världen över...:eek: ...och blivit anklagad för att ha en tanks (ingen häst, alltså:crazy: )... Nåväl, den är helt ok och trevlig att rida i. Ligger perfekt på unghästen dessutom;)

Det är en sådan här billighetssadel igen som många inte tycker om men jag är i akut behov av en sadel och har inte 5-10 000 kr nu.
Passar den bara hästen och inte skadar henne så nöjer jag mig med det tills vidare.

Den är från H**o T*** och jag har pratat med dom om den...........men vi får se......det lutar i alla fall åt en sådan just nu.

Dom har avbetalning! Tänk dig för och ta ett snack igen. Kanske du kan få dela upp betalningen så att du kan köpa en ny eller en "bättre begagnad";) Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 103
Senast: Kajsalisa
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 699
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka