Bom garanti?

T

tintin-1

Hejsan
jag undrar lite hur det är med bomgarantier på westernsadlar.
Vad gäller om man köper en beg sadel?Gäller bomgarantin?
jag har hört att det gäller bara på den första ägaren.Men andra säger att att den följer sadelns.(så länge garantin finns)

Sv: Bom garanti?

Hej, och nej, klart att det följer sadeln, såvida alla äkthetsbevis, nummer och kvitto finns, om någon påstår något annat, så är den felinformerad. Mvh Mia, (som sålde sadlar under flera år.)

Sv: Bom garanti?

Naturligtvis följer garantin sadeln, en återförsäljare som påstår nåt annat är helt ute och "cyklar".
Däremot är det i många fall VÄLDIGT svårt att få fabrikanten att ta sitt ansvar för ev. skador på en bom, det finns många undantag från sådana garantier.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 877
Senast: tara
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka