8888

Trådstartare
Fick just höra att de nationella tävlingarna i Bollnäs är inställda, de kör deb o lätt och tyvärr inte något medelsvårt. Är det fler som saknar de svårare klasserna?
Inte lätt att planera sin tävlingssäsong alla gånger.....

Sv: BollnÄs

Fick just höra att de nationella tävlingarna i Bollnäs är inställda, de kör deb o lätt och tyvärr inte något medelsvårt. Är det fler som saknar de svårare klasserna?

Deras propp finns på deras hemsida. Iaf ska dom ha 1*-igt för häst men bara deb och lätt för ponny förmodar att det var det du menade:confused:

Har just pratat med dom om att de inte skall ha nån 100-klass nu i vår, vilket totalt kraschar vår planering (Qvinnersta har 100-klass samma helg, men då har dom ingen * till Betti, svårt att vara på två ställen samtidigt).

Jag hoppas du inte menar att dom inte skall ha nåt annat än lätt & deb i sommar för då är det helkört för vår del

Kan fö också konstatera att de kört in Breeders finalerna mellan Öved och Wäsby.... käckt för 6-åringarna

oops, sorry, var lite för snabb o otydlig. För oss gäller fortfarande ponny:banana:

Bollnäs brukar inte vara omöjliga.
Fortsätt tjata lite på dom så kanske dom lägger in en 100 oxå :D

Jag lovar att jag både böna och tjatade, nästan grinade...:cry:

Men det verkar helt kört och i terminen står 100-klass så detta kom som en riktig kalldusch

Undrar om man hinner rida 100-klass i Qvinnersta (om man får starta först) och sen åka 30 mil norrut, byta häst på vägen, och rida dressyr och hoppning (sen starttid) i Bollnäs :angel:

Inte så svårt att förstå att de tagit det beslutet :angel:

Man är inte direkt rädd om vissa arrangörer av högre klasser, lägger CNCP** tre helger i rad och ingen "Bamse cup" till Bollnäs utan på två CNCP* istället....

Varför inte ringa och böna och be hos TD:angel::idea:
Skall till Bollnäs på tisdag och kolla läget, jag har inte sagt något:devil:

....det tråkiga är ju att det så länge stått på tävlingsterminen att det skulle finnas msv klasser med och att vi då har planerat in det i vårt upplägg inför framtida tävlingar....

....det tråkiga är ju att det så länge stått på tävlingsterminen att det skulle finnas msv klasser med och att vi då har planerat in det i vårt upplägg inför framtida tävlingar....

Och? Såhär är det hela tiden, varför ens vara förvånad ?

vi är nybörjare i grenen och dessutom så gillar jag att lita på vad som står på bl a förbundets sidor (fast jag vet att där finns massor av gammal odaterad skåpmat)

Du skall inte bry dig om Fio ;) hon är sarkastisk och hon har redan gett upp grenen

Jag har inte gett upp än (men det börjar komma nära) utan blir bara ledsen/hysterisk/förbannad när det sköts så här illa

Att åka tvärs över landet för planeringskonferenser är meningslöst när man ändå inte följer det man lagt upp. Vore det inte bättre att ha ett öppet forum mellan arrangörer och förbund på nätet där man kunde disskutera och lägga upp termin och klasser:idea:

KL

Jag kan ju säga att jag inte planerat för en enda fälttävlan i år pga allt strul och jag har hört flera på nybörjarnivå och kanske framförallt ponnyföräldrar som väljer bort fälttävlan just pga det.

Kanske att jag rider några debutant framemot hösten men eftersom det verkar vara omöjligt att planera sin säsong, framförallt om man har flera hästar så käns det som jag skippar det.........

ja, jag fick höra igår kväll att kompisen gav upp FT förra året pga av allt strul lika detta.
Men för oss är det sista ponnyåret o det vore så roligt att få vara med i "cirkusen" och sluta på "topp"........(hmm)

F´n oxå:devil: Hade planerat åka med båda pållarna, till och med hunnit hyra husbil...
Törs man lita på att Örebro kör sin ** för ponny???

Senast ändrad av en moderator:

Finns det prop dit? Hittade ingen i tävlingsterminen... :confused:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 452
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
689
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 114
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka