bollensdag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hotell.

Eller

Shangri-La är den fiktiva, paradisartade plats som förekommer i James Hiltons roman Bortom horisonten (Lost Horizon), som utkom 1933. Platsen anges ligga i en djup dalgång någonstans bland bergen i Tibet och människorna som bor där åldras endast obetydligt. Historien om det mytiska Shangri-La baseras på Shambhala, en buddhistisk mytisk stad.[källa behövs] Myten om Shangri-La har varit en förebild till många andra utopiska, fiktiva samhällen, exempelvis "Trala-la" i Kalle Ankas värld.

Sedan 2001 finns en ort vid namn Shangri-la också i verkligheten. Då bytte orten Zhongdian officiellt namn till "Shangri-la". Huvudorten Zhongdian hade då länge varit ett mycket populärt turistmål, och kommunen vann rätten i strid med åtminstone en annan kommun i samma provins.
Och hur kan det gå före sangrior?! :eek:

Först ett förtryckt vindkraftverk och nu en panda hemma som ständigt tvingas att skriva exakt vad du tycker. Skäms du inte?
App app! Vindy är inte förtryckt, han är bara lite misshandlad, STOR skillnad!

Och pandan är ett trevligt inslag i vardagen, han trivs bättre här än i Singapore, som han kommer ifrån. Så det så.

App app! Vindy är inte förtryckt, han är bara lite misshandlad, STOR skillnad!

Och pandan är ett trevligt inslag i vardagen, han trivs bättre här än i Singapore, som han kommer ifrån. Så det så.
Pratar du pandiska? Eller hur vet du det? :(

Jag tyckte det verkade som att ni har vissa kommunikationsproblem, så jag har lite svårt att lita på dig hör och att du uttrycker pandans känslor på ett korrekt sätt.

Pratar du pandiska? Eller hur vet du det? :(

Jag tyckte det verkade som att ni har vissa kommunikationsproblem, så jag har lite svårt att lita på dig hör och att du uttrycker pandans känslor på ett korrekt sätt.
Han har lite svårt för svenskan ännu. Mycket bättre på engelska i dagsläget.

Med tanke på din stavning skulle du nog behöva en själv...

Han har lite svårt för svenskan ännu. Mycket bättre på engelska i dagsläget.

Med tanke på din stavning skulle du nog behöva en själv...
Jag behöver inte kunna bra svenska, jag är född i Sverige och har svenska namn. Pandan däremot är invandrare så bäst för hen att hen lär sig svenska ordentligt!

Packade inte gammelmodig att starta nästa?

(Pandans version av "paxade inte gammeln att starta nästa")

Åhh, nu längtar jag nästan:love:

"Alltså, jag måste bara fråga, men är det fler än jag som fortfarande som vuxen får lite ångest av att gå på A-brunnar och undviker det om möjligt? Jag kommer inte ens ihåg varför man inte ska gå på dem..."

Åhh, nu längtar jag nästan:love:

"Alltså, jag måste bara fråga, men är det fler än jag som fortfarande som vuxen får lite ångest av att gå på A-brunnar och undviker det om möjligt? Jag kommer inte ens ihåg varför man inte ska gå på dem..."

Analsex. När jag var 14 var jag livrädd för att gå på dem, nu ställer jag mig och hoppar jämfota på dem! :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Fram med de bästa recepten på päron. Trädet dignar och de är mogna nu.
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Krålus
·
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 153
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
249
Senast: emma-vsm
·
Mat Fram med era bästa recept på körsbär som inte innebär att se skall förvaras i frysen.
Svar
7
· Visningar
229
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits