Böld omkring fästingbett

L

Lea

Igår när jag var och red hittade jag en liten (obs. verkligen liten) fästing precis på lårfästet på henne. Det var som en böld runtomkring (misstänker att hon kanske har haft en till fästing där) och lite gult, vilket kan ha varit bara vanlig kroppsvätska, och lite blodigt. Bölden var som en golfboll ungefär. Kan detta ha varit farligt? Har nån av er sätt nåt liknande och hur blev konsekvenserna av det?

Sv: Böld omkring fästingbett

våran får ochså så av fästingar. vi har tvättat rent sen har bölden gått ner efter några dagar. förta gången hade vi ut vetr. men han visste inte vad det kunde bero på, men sen märkte vi att det var av fästingbett. vi tog på henne switch por off, så nu brukar hon inte få några fästingar mer.

Min häst har fått såna bölder nån enstaka gång av fästningar. Jag vet inte varför det blivit så då, men de gånger jag kan minnas har fästingen suttit nära juvret, eller på insidan av bakbenen högt upp. Hon har inte blivit sjuk av fästingar.

Min hund får små bölder av fästingar. Han har haft massor med fästingar - och bölder - i sitt liv (12 år nu), men aldrig blivit sjuk av dem.

Det har hänt att mina med har fått. Våra hundar får STORA bölder av den rödaktiga fästingarna.

Min häst har fått såna bölder nån enstaka gång av fästningar. Jag vet inte varför det blivit så då, men de gånger jag kan minnas har fästingen suttit nära juvret, eller på insidan av bakbenen högt upp. Hon har inte blivit sjuk av fästingar.

Det var exakt där den satt!

Det har hänt att mina med har fått. Våra hundar får STORA bölder av den rödaktiga fästingarna.

Det var en rödaktig fästing. Vad kan man tvätta bölden med då? Jodopaxlösning?

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 296
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 792
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka