Boktipstråden!

E

editor241

Jag vill ha massor av boktips på läsvärda böcker, samt även tips på inköpsställen.

Har googlat lite och sökt på forumet, men jag hittar inget riktigt intressant, så jag hoppas på några bra tips!
Söker främst generella nybörjarböcker, men även greninriktade böcker :)

Så, shoot!

Sv: Boktipstråden!

Hej! VAD är det för böcker du söker? "Westernridning" allmänt? Träning? Tävling? Utrustning?

Specificera lite, så ska det nog fixa sig med boktips! :d

Allmänt bra inköpsställe är amazon[punkt]com och där kan man oftast också söka på ett bra sätt!

Sv: Boktipstråden!

Jag är helt kär i Bob Mayhews (i samarbete med John Birdsall) bok "WESTERN-ridning".

Jag var på en liten praktik hos min tränare och började läsa den, hann dock inte läsa hela. Han hade vunnit den på en tävling för 10-15 år sedan och jag letade och letade men kunde inte hitta den någonstans.

Så, jag skickade iväg ett mejl till Bob och frågade om han visste om den fortfarande gick att köpa och vart i så fall. Han svarade med att han hade ett svenskt exemplar hemma och att han kunde skicka den. Några veckor senare hämtade jag ut den, slog upp den och i den stod det: "With sincerely best wishes, Bob Mayhew". Jag blev mäkta stolt och blev självklart tvungen att skryta lite för min tränare nästa gång han kom förbi :angel:

I alla fall - min mammas bekant slutade nyss helt med hästar och skickade mig en massa grejer, däribland samma bok jag nyss fått Bob att skicka mig. Så, nu sitter jag här med två exemplar. Bara PM:a mig om du är intresserad. ;)

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
837
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 366
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka