Sv: Boktips

Bra och bra men Bert böckerna har varit väldigt poppis här i de åldrarna.

Både barn och vuxna har skrattat gott åt Berts alla upptåg. Trots att det är sisådär 10 år sedan kan vi fortfarande kan vi skratta åt kaninbajset som sades vara jättestarka lakrits.

//Waern

Jag vet inte om dessa böcker går att få tag på längre, men när jag gick i lågstadiet så älskade jag en bok som hette "Pojken och Tigern" eller något liknande. Jättespännande, och lärorik!

Rövarna i Kamomilla Stad, ganska rolig och en aning sedelärande... :angel:

Böckerna av Ole Lund Kirkegaard, bla Gusten Grodslukaren, loranga och dartanjang och flera andra är oxå roliga.

Sen beror det ju lite på vad barnen är intresserade av, dottern som är sex fyller sju i sommar älskar Sigge böckerna av Lin Hallberg och Margareta Nordqvist. En av mina barndomsfavoriter är Opp och hoppa morfar Prosten av Eva Bexell, det finns fler i den serien oxå.

Ohh, finns ju hur mycket som helst!:D

Själv gillar jag Maj Bylocks böcker (bl a skrivit en kortare variant om Oliver Twist - återberättar många klassiker på ett enklare vis) och Lena Stenbrink (t.ex. Töntiga Tobias och killgänget).. De är iofs inte speciellt långa, men väldigt bra ändå tycker jag! Har använt mig av båda författarna i min undervisning (lärarstudent) för barn i åldrarna 7-11 år. Har varit väldigt uppskattat av både dem och mig:)

De exempel jag har givit här var underlag för diskussioner i klassen, men går att bara läsa högt också (tycker dock det är viktigt att man pratar om böckerna sen:))

Jag vet inte om dessa böcker går att få tag på längre, men när jag gick i lågstadiet så älskade jag en bok som hette "Pojken och Tigern" eller något liknande. Jättespännande, och lärorik!

Den används fortfarande av många lärare på lågstadiet. Håller med dig, riktigt bra bok!:laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 089
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 616
Senast: Derivata
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: Bexzor
·
Kultur Letar desperat efter böcker att läsa i höstmörkret. Jag älskar böcker med en övernaturlig touch och gärna åt det lite obehagliga hållet...
Svar
16
· Visningar
401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka