Boktips inridning

Coop

Trådstartare
Någon som vet nån bra bok där man kan läsa hur man gör när man påbörjar inridningen?

Skulle vara kul att läsa om det.

Sv: Boktips inridning

Jens Fredricssons bok: Utbildning av den unga hästen
Charlie Lindberg och Ingrid Andersson: Unghästar

Köpte Jens Fredricssons på Gbg Horse Show. Mkt trevlig bok! Har den dock hos föräldrarna så jag minns inte vad den hette...

Boken "Unghästar" av Ingrid Andersson tycker jag é suuuper!
Där kan man läsa om inridning och träningsfysiologi, (massa annat med) jag läste ut den samma dag som den kom:d

Fast jag tycker att om man verkligen är redo för att kunna rida in en häst så behöver man inte läsa om det utan det ska komma naturligt..

Ja nu ska jag bara läsa om det.

Om jag någongång ska ha en unghäst så kommer jag att skicka den på inridning för så duktig är jag inte, tyvärr.

Lancet skrev:
Fast jag tycker att om man verkligen är redo för att kunna rida in en häst så behöver man inte läsa om det utan det ska komma naturligt..

Nej, det tycker jag inte alls stämmer. Man kan ha mycket hästvana, men kanske väldigt lite unghästvana. Det är aldrig fel att söka mer information, och varför inte i bokform?

Lancet skrev:

Haha, det stämmer inte så bra på mig o min mor iaf :angel: Vi låser/köper allt vi kommer över trots att vi har mkt unghästvana och massor med hjälp runt omkring oss :D Visst skulle vi klara oss utan att läsa ngt men det är ju intressant att se hur andra gör, man är aldrig fullkomlig, det finns alltid tips att hämta!

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
15 485
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Badger
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
83

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka