Bokning bekräftad, inga pengar dragits?!

lethal_smile

Trådstartare
Har precis haft ett helvete i att fixa ESTA-ansökan, betala den samt boka resa. Har bara varit en motgång efter en annan då jag först inte kunde betala min ESTA-ansökan då safari inte ansåg att sidan var säker nog, sen efter många om och men lyckas betala den via mobilen.

Nu till resan. Hittade en där jag började fylla i allt, klickade på boka och kom direkt till förstasidan igen (inte fyllt i någon betalningsinfo på den). Blev att leta upp en annan resa, fylla i allt och boka den. Fyllt i allt som ska fyllas i, dubbelkollade och bokade. En del (försäkringen gissar jag) drogs direkt. Fick bekräftelse och sen ingenting. Inga pengar har dragits för resan. Har grym ångest för att jag ska ha fyllt i något fel, tex personnummer istället för passnummer. Allt är oklart i mitt huvud då motgångarna i bokningarna bara ledde till en massa stress så nu sitter jag här med sjuk ångest och hoppas att allt ska gå bra. Ska ringa till kundtjänst så fort de öppnar, men det är många timmar tills dess...

Vet inte ens varför jag skriver detta, men vill nog mest få ur mig det.

Tack för svar :heart ångesten har börjat lägga sig lite. Ska dock ringa kundtjänst så fort de öppnar för att dubbelkolla. Blir alltid jättenojig när det kommer till längre resor som denna. Från dess att biljetten är bokad tills att jag sitter på planet så är ångesten som en berg och dalbana (får även något liknande flygrädsla tills jag sitter på planet, då är allt lugnt igen).

Tack för svar :heart ångesten har börjat lägga sig lite. Ska dock ringa kundtjänst så fort de öppnar för att dubbelkolla. Blir alltid jättenojig när det kommer till längre resor som denna. Från dess att biljetten är bokad tills att jag sitter på planet så är ångesten som en berg och dalbana (får även något liknande flygrädsla tills jag sitter på planet, då är allt lugnt igen).

Jag har bara sedan januari bokat/flugit och rest 23 flyg (2 varv runt jorden) och sedan bokade jag även 11 flyg åt min pv, samt hyrbilar, tågbiljetter, hotel, bilfärja mm mm mm

nu sitter jag och bokar/ansöker om diverse utdrag från myndigheter då jag ansöker om uppehållstillstånd (visum för arbete och/eller turist har jag ansökt ett gäng också, 7 st tror jag det är uppe i nu plus ESTA också).

Min erfarenhet är att allt brukar vara i sin ordning. Men det skadar naturligtvis aldrig att maila/ringa/chatta med kundtjänst då och då.

När det kommer till just flyg är min erfarenhet att boka direkt med flygbolagen att föredra än att gå via olika agenter/resesäljare. Om du bokar billigt via ett företag och något går åt pipan så är det i princip omöjligt att få hjälp.
Bokar du direkt med flygbolaget kommer dom göra allt för att hjälpa dig till rätta!

Själv hade jag en gång bokat via agent och kommer till flygplatsen för att checka in och min biljett går inte att hitta.
Det visade sig vara mitt eget fel totalt då jag fått hjärnsläpp och istället för att boka min retur säg 25 maj 2016 så var den bokad till 17 januari 2017 :idea:
Flygbolaget gjorde allt dom kunde för att ändra min biljett till dagens flyg men eftersom jag bokat med en agent online vars företag visade sig vara reggat i tyskland och jag var på Tasmanien då detta hände, så var det ju helt omöjligt att få tag på ""agenten"".
500 dollar senare satt jag ändå på flyget :cool:

Så där lärde jag mig att det är värt att betala någon eller några hundra extra för att boka direkt med flygbolagen :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 347
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 332
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar