Babys ägare
Trådstartare
Min tik biter ett barn, jag vill då inte avla på denna tik hon är ostabil. Jag vill då få tillbaka mina 5000:- men ägaren till hanen säger nej.. är det rätt tyvärr skrev vi ej avtal pga trodde vi var vänner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag aldrig varit med om att betala hanhunden i förskott men det kanske är vanligt bland andra raser än min. Men om man tänker att det är en slags handpenning och hanhundsägaren nekat andra tikar eftersom hen lovat bort en parning till dig så tänker jag att det är rimligt att hanhundsägaren behåller pengarna.Min tik biter ett barn, jag vill då inte avla på denna tik hon är ostabil. Jag vill då få tillbaka mina 5000:- men ägaren till hanen säger nej.. är det rätt tyvärr skrev vi ej avtal pga trodde vi var vänner
Se det som en läropeng, även med vänner behövs det kontrakt för det är inte säkert att ni tänker lika.Min tik biter ett barn, jag vill då inte avla på denna tik hon är ostabil. Jag vill då få tillbaka mina 5000:- men ägaren till hanen säger nej.. är det rätt tyvärr skrev vi ej avtal pga trodde vi var vänner
Tack för alla svar.Jag hade nog tolkat förskottet som en bokningsavgift alt handpenning. Och då är den summan försutten om jag själv väljer att avboka tjänsten.
Det var så fel att betala och inte var det hon ((som har hanen) som krävde betalning utan jag som ville vara snällNu har jag aldrig varit med om att betala hanhunden i förskott men det kanske är vanligt bland andra raser än min. Men om man tänker att det är en slags handpenning och hanhundsägaren nekat andra tikar eftersom hen lovat bort en parning till dig så tänker jag att det är rimligt att hanhundsägaren behåller pengarna.