Boken Strömsholms hopplära bra eller dålig?

diabla

Trådstartare
Är den värd pengarna? är det en bra bok om man vill lära sig mer? Kan ni rekomendera någon annan bra bok om hoppning som ni har läst?

Sv: Boken Strömsholms hopplära bra eller dålig?

Har inte djipläst boken, bara bläddrat i den och den verkar kanonbra. Mycket bra övningar och förklarar varför övningarna är bra osv.

Tycker jag helt klart kan vara värt pengarna(vet i och för sig inte vad den kostar)men om man har idetorka så är det en bra bok att få övningar av.

jag har inte läst boken, men ja har kollat på DVD:n & den tyckte ja va bra! :)

Har både boken och DVD:n båda är jätte bra, man kan lätt gå tillbaka och läsa och bilderna visar klart och tydligt vad som menas, så båda är värt pengarna :) är en bra hjälp när man har idee torka på vad man skall hitta på när man skall hoppa :love: :d

jag är väl den enda här som inte höjer den till skyarna :smirk:

innehållet är iofs delvis hur bra som helst, men boken och filmen är så urbota tråååååååååkiga.
boken är helt i svartvitt och massor av text, inte alls så att man blir sugen på att rida precis
och filmen går så himla långsamt, med lååånga slow-motionsekvenser och seg plinglplongmusik......

jag har boken och dvd och dom är jättebra! spes boken! den e värdd sitt pris absolut!

diabla skrev:
Är den värd pengarna? är det en bra bok om man vill lära sig mer? Kan ni rekomendera någon annan bra bok om hoppning som ni har läst?

den e jätte jätte jätte bra!!! :bow: :bow: :bow:

okej bra! men inte så kul att höra att den är svartvit! jag hade sett fram emot värsta fina bilderna! jag ringde till akademibokhandeln idag och frågade om dom hade den och vad den kostade, dom sa att den kostade 517 kronor!!! och som jag förstod det så är det inte en tjock bok? vad betalade ni för den? om ni kommer ihåg. 517 kr för ett häfte med svartvita bilder tycker jag är lite att ta i...

Hopplära - strömsholmsmetoden finns på hästbokhandeln för 340 kr...

...på bokus.com för 217 kr...

...239 kr på ridsportsförbundets shop...

...255 kr om man beställer från Ridsport (205 kr om man är medlem)

så med andra ord - kika runt lite, akademibokhandeln har ruskigt överdrivna priser på det mesta. :crazy:

Annars kan jag varmt rekommendera "Träna Hästen för Hoppning" av Anthony Paalman. Lite svårare att få tag på dock, för den har gått ur tryck. Finns däremot på engelska hos hästbokhandeln.

Finns på adlibris för 207 kr + frakt som är på 19kr (hur mycket du än beställer) har hittat många böcker där som är mkt billigare än i handeln och det tar baara ngra dagar så dimper dom ner i provlådan oxå snabbt, lätt och enkelt

Hitta den på Akademibokandels hemsida för 389kr

säger som caballus kika runt tror dock att adlibris e billigast www.adlibris.com

Senast ändrad:

okej tack så jätte mycket för alla svar! ni är så snälla!

jag bestälde min från svenska ridsport förbundet, vist den e svart vit, men otroligt bra övningar, har aldrig haft en så bra bok om olika hop/markarbets övningar, allt står i detalj. :)

Jag har boken, och den är superbra! Det finns bra bilder som visar hur övningar mm ska gå till.
Filmen är väl inte så jättebra, vet inte om det finns fler filmer?
Den jag har sett var med bl.a Pontus westergren. Det som filmen innehöll var bra. Men jag hade önskat att den innehöll mer än bara övningar.

Den e bra! :D Sedan blir det ju inte sämre av att vi tränar för Erik B, en av de som medverkat både i boken och i filmen! :bump: Han är bara SÅ bra att rida för!!:banana:

jag tycker att boken är ganska bra, men dom verka rutgå från att alla RIDER 1,40.. eller VILL rida 1,40 klasser.

men prisvärd vet jag inte, är den inte svindyr? jag fick min i present.

Jag har den och har använt den mycket i skolan.
Jag rekommenderar dig varmt att köpa den! jag tycker det är en av de bästa böckerna på marknaden. många rutinerade ryttare som står bakom informationen i boken.

Etoile skrev:
Jag har boken, och den är superbra! Det finns bra bilder som visar hur övningar mm ska gå till.
Filmen är väl inte så jättebra, vet inte om det finns fler filmer?
Den jag har sett var med bl.a Pontus westergren. Det som filmen innehöll var bra. Men jag hade önskat att den innehöll mer än bara övningar.

han e så SJUKT bra!!!!! :rofl: :)

Den är absolut jättebra!

Fick den i julklapp, har lusläst den om och om igen!!

Kikar i den varje gång jag ska hoppa, för den är full men hopp- och bomövningar.

Jag tycker boken är bra, för den handlar väldigt mycket om tänk, inställning, och små knep för att ta bort gamla dåliga vanor. Dessutom blir man grymt inspirerad av att läsa den!! :)

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 709
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
783
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar