Böjprov !!

busan100

Trådstartare
Precis vetrinärbesiktat en häst som jag totalt fastnat för, läromästare till min 12 åriga dotter.
Hästen är en 17 åring sto, kanontrevlig i psyke en riktig läromästare. D-ponny.
Tyvärr visade hon hälta på vänster fram efter böjprov grad 1,5-2 veterinären rek klinikundersökning innan köp.
Hur resonerar ni, ska jag gå vidare med hästen eller släppa den helt? Obs ägaren ska bekosta kliniken.
ara undrar om jag ska "glömma" den hästen. Den ska trors allt hålla för att vara läromästare både i dressyr o hopp, dock ej tävlas.

Sv: Böjprov !!

Låt ägaren ta hästen till klinik för utredning och när det finns en diagnos så kan ni fatta beslut om ni ska köpa eller inte. Då slipper ni köpa på er problem i onödan ;).

Sv: Böjprov !!

Om hästen utreds får väl beslutet anstå till ni vet vad hästen har för problem? Det kan ju vara vad som helst. Jag hade inte haft några höga förhoppningar, men inte avskrivit helt. Däremot hade jag fortsatt titta på andra hästar under tiden fram till besked.

Liknande trådar

Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 955
Senast: Dopy
·
Hästvård Nu prövar jag att få lite kloka tankar från er andra! Vi har en riktig toppenponny som vi köpte för fyra år sedan och som dottern har...
2
Svar
27
· Visningar
4 460
Senast: Fenestra
·
Hästvård Hej, funderar över det här med hälta och ryggproblem, kan/brukar ryggproblem uppstå pga hälta eller är det tvärtom ? Alltså att hälta...
Svar
12
· Visningar
2 359
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag & min 12-åriga halvblinda dvärgpudel hälsade på min pappa som bor avlägset i skogen. Min hund är alltid lös där pga hennes lydnad...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
26 223
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka