Det är för övrigt många enligt mig märkliga frågor i tråden. Jag har svarat att förutsatt att situationen sett ut si så hade jag agerat så. Ändå är det flera sidor av frågor kring om jag inte sett hunden då, eller om jag upptäckt faran först när olyckan var där, eller om hunden förflyttat sig, eller om den provocerat osv. Jag ser ingen mening med att sitta och svara på en massa spekulativa scenarion om vad som kan ha hänt, eller ens sitta och spekulera i trovärdigheten i TS berättelse. Så jag förtydligar att mitt ställningstagande är baserat på att det gick till som TS beskrivit. Gick det till på ett annat sätt så är det väl givet att det kan finnas andra saker att förhålla sig till, men det kommer vi ju aldrig få veta eftersom vi inte var där så personligen har jag som sagt inget intresse i att sätta upp en massa snarlika scenarion och sedan förklara hur jag skulle förhålla mig till dessa. Så som svar på dessa så skriver jag som jag redan gjort:
Hur det skulle se ut beror väl helt på vad som hade inträffat och på kostnaden. Det går inte att svara på utan att ha en riktig situation att förhålla sig till.