Sv: Boerboel- någon med erfarenhet?
Ja, det var riktigt tråkigt. Men han vägrade att acceptera min sambo som en i familjen, han ansåg att det var en inkräktare som skulle bort. Om det så krävdes våld - vilket han tog till efter ett tag och bet sambon. Gick emellan oss hela tiden, skulle bestämma över sambon osv osv. Han gjorde i princip allt som man inte kan acceptera att en hund gör mot sin egen flock.. Synd, för han var en underbar hund mot mig och vår relation fungerade toppen. Men hans matte fick liksom inte ha någon annan..
Och en f.d misshandlad och vanvårdad Fila korrigerar man inte hur som helst heller. Minsta lilla antydan till korrigering (från sambons sida) gentemot honom resulterade i fullt försvar och ett bett. Jag kunde dock gå in och korrigera, men det tog inte på honom när hans ilska inte var riktad mot mig.
Sen blev han stel också, hans höfter började att göra ont och då blev hans humör mindre trevligt. Han hade ju gått på en iskall gård i 3 år, inget mjukt att sova på, inga muskler som kunde hjälpa höfterna och vintrarna var nog inte kul för honom med den stelheten.