Pudlan

Trådstartare
Har en fråga. Kanske ligger tråden på fel ställe? Vill moderator i så fall lägga frågan på rätt ställe?

Kan man rekommendera bodelingsavtal till skatteverket?
Är inte så sugen på att brevet kommer bort på väg till skatteverket.

@Pudlan

Magin ligger i hur du skriver adressen. Skriver du

Namn Namnsson
Företag
Adress

så är reket till den mottagaren personligen och annan personal på företaget kan inte hämta ut det.

Skriver du tvärtom

Företag
Namn Namnsson
Adress

så kan de som har fullmakt för företaget hämta ut reket.

Skatteverket skriver dock på sin hemsida att namn på handläggare helt ska utelämnas på kuvertet.

Bifogade filer

• 01477348-AA7E-489F-BCCF-8BA55BFAE90B.webp
    01477348-AA7E-489F-BCCF-8BA55BFAE90B.webp
    48,1 KB · Visningar: 30
@Pudlan

Magin ligger i hur du skriver adressen. Skriver du

Namn Namnsson
Företag
Adress

så är reket till den mottagaren personligen och annan personal på företaget kan inte hämta ut det.

Skriver du tvärtom

Företag
Namn Namnsson
Adress

så kan de som har fullmakt för företaget hämta ut reket.

Skatteverket skriver dock på sin hemsida att namn på handläggare helt ska utelämnas på kuvertet.

Skrev bara Skatteverket och rekade brevet.

Liknande trådar

Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka