Böcker om islandshästar?

M

mazarein

jag blev lite intresserad av att köpa lite böcker! Är det någon som har något bra bok-tips? Helst bäcker om islandshästar, men även om hästar i sig..^^:rofl:

Sv: Böcker om islandshästar?

Förstå din islandshäst av Rikke Schultz
Islandshästar av Åse Ericson
Rida islandshäst av Reynir Adalsteinsson
Islands -unghästträning och -skötsel av Einar Magnusson.

Förkovra dej och njut!!!

Islandshästar är en verkligt bra bok! Sen tycker jag att det finns många områden som man kan söka annan kunskap i ....

"Hästens näringsbehov och utfordring" av Christina Planck är en helt suverän bok om foder osv.
"Håll hästen frisk" av Bernt Green tycker jag är ett "måste" i bokhyllan om man är hästägare.
"No foot, no horse" av Gail Williams är en engelsk bok om hovar, hovvård och beslag som jag tycker är väldigt intressant.

Kan annars rekommendera VIDEO / DVD - båda Bennis filmerna och inte minst Eyólfurs som kom nu under året om träning.

ang skrev:
""No foot, no horse" av Gail Williams är en engelsk bok om hovar, hovvård och beslag som jag tycker är väldigt intressant.
.
Den har jag faktiskt läst! Hålelr med dig om att det är en mycket intressant bok!:bump:

Reynirs "RIDA ISLANDSHÄST" är super :banana:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
761
Senast: Ajda
·
Småbarn För mindre barn som ska lära sig läsa. Har ni några tips på några som är bra? Har sett att det finns något som kallas läståget 1 2 och...
Svar
19
· Visningar
595
Kultur Letar desperat efter böcker att läsa i höstmörkret. Jag älskar böcker med en övernaturlig touch och gärna åt det lite obehagliga hållet...
Svar
16
· Visningar
423
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
4 836
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30