Böcker och länkar om råttor?

R

Rat_race

Har ni några tips på bra böcker om råttor? Letar efter bra länkar också =o)

Sv: Böcker och länkar om råttor?

Den enda riktigt bra boken om råttor jag läst (och hört om) är Den fantastiska sällskapsråttan av Gerodean Elleby (finns att få tag på hos SRS, inget förlag har velat ge ut den eller hur det var...)
Allt annat jag läst har bara varit skitböcker rent ut sagt, där de skriver bla att råttor kan bo ensamma, ska ha hjul, kutterspån osv, dvs rent nonsens som bara gör skada för råttorna.

Min egen hemsida
Råttforumet
Ratpower (och där finns massor av länkar)
Magdis snackar råtta
Råttfabriken
First aid for small furries
Rat guide
Rat behaviour and biology
Rattenwelt.de (Tyska, klicka på fotogalerie, sen ubersicht på käfig fotogalerie, där finns massor av görfina burar att få inspiration av om man vill bygga bur) :banana:

Och om du vill skaffa råtta kan jag förstås tipsa dig om att kolla hos Råtthjälpen som är en ny förening som tar in och omplacerar råttor i behov av nya hem :)

gul_zebra skrev:
Den enda riktigt bra boken om råttor jag läst (och hört om) är Den fantastiska sällskapsråttan av Gerodean Elleby (finns att få tag på hos SRS, inget förlag har velat ge ut den eller hur det var...)
Allt annat jag läst har bara varit skitböcker rent ut sagt, där de skriver bla att råttor kan bo ensamma, ska ha hjul, kutterspån osv, dvs rent nonsens som bara gör skada för råttorna.

Tack för alla länkar! :)

Var och kollade på biblioteket efter böcker om råttor - hittade två och båda började i princip med "vill du ha en eller två råttor?" :crazy: Då gick jag...

Oooohhh!!! Extra mycket tack för den tyska sidan med bilder!!!! PRECIS vad jag har letat efter!! :) :bump: :bump: :bump:

Inget ovanligt nej :crazy:

Har en bok här hemma, enligt den ska de ha en stor bur och aldrig träffa möss - på bilderna finns en råtta ihop med en mus som hålls i svansen och ett exempel på en bur är liten som en hamsterbur... Samtidigt står det att de ska ha mycket leksaker - råttan har flaska, matskål, stege och spån. Inget mer alls och är dessutom ensam :eek: :mad:

gul_zebra skrev:
Inget ovanligt nej :crazy:

Har en bok här hemma, enligt den ska de ha en stor bur och aldrig träffa möss - på bilderna finns en råtta ihop med en mus som hålls i svansen och ett exempel på en bur är liten som en hamsterbur... Samtidigt står det att de ska ha mycket leksaker - råttan har flaska, matskål, stege och spån. Inget mer alls och är dessutom ensam :eek: :mad:

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag hatar de flesta böcker och informations blad om råttor!
De är så felaktiga att jag skriker för mig själv och blir hysterisk!
Det som står där är ju vad folk tror! är det så svårt att plugga på om djurslagen innnan man publicerar en bok om det?
All information som jag tycker stämmer har jag fått på internet, bla av regestrerade uppfödare och allmänt råttkunnigt folk.
Sidan jag lärt mig mest ifrån är zoonen.com, men även www.pets.mylava.net är en nystartad sida om djur, och även om råttor.
/agnes

Liknande trådar

Kultur Letar desperat efter böcker att läsa i höstmörkret. Jag älskar böcker med en övernaturlig touch och gärna åt det lite obehagliga hållet...
Svar
16
· Visningar
403
Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
424
Senast: farin
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
57
· Visningar
1 320
Senast: Piglet
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 091
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?