Bockar vid hippning..

M

Matilda94_

Min ponny bockar alltid när jag hoppar henne. Inte barbacka men med sadeln på! Först trodde vi att sadeln inte satt bra, vi kollade upp de men den satt perfekt! Får hon ont eller är det bara nåt hon har fått för sig? :confused:
Tacksam för svar!

Sv: Bockar vid hippning..

hon kanske har haft en sadel förut innan du hade henne som inte satt bra då hon fick ont eller något sånt:smirk: Eller så rör sig sadeln på sig när hon hoppar..det kan dden göra fast den ligger bra när man rider. Då brukar don bli irriterade och försöka att bli av med det som är obehagligt.

Min första ponny gjorde det när han var ung.. å gör det fortfarande ibland, men bára för han tycker det är skoj och är så jädrans självgod...:P Han vet när han har varit duktigt... :D

När jag var en liten knall på 10 bast så flög jag av för jämnan tills jag lärde mig att lyfta upp huvudet på honom... Sen växte han ifrån det med...

Så har du tur så kan det ju vara av den enkla anledningen att hon tycker det är skoj å gör glädjesprång... :smirk: :bump:

Storheterna gör ju sånt.. Baloubet.. Nimbus ;) ;) :angel: :angel: :D :D

Ibland kan man ju märka om det är glad-språng eller inte-alls-glad-språng....:D

Min före detta sköt/foder häst bockade jättemycket... MEn det var bara för hon busade.. antingen när hon blev glad eller rädd..
d e nåt man får jobba på å sitta kvar å lära den att inte gör aså men d e inte alti det funkar =(

har du kolalt så inte schaabraket skaver ?
kollat så det inte är några buklor vid
manken där sadeln legat och skavt ?
du kan ju testa med en padd,
jag har en med ludd på som stötdämpar jätte bra
och gör der mjukt.
testa !

Jag har provat med en padd nu och de funkar! Tack för alla bra tips!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 178
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben