Jag har en ponny sex år i år som jag har ägt i snart ett år.
I början testade han en held el och jag tyckte det var ok eftersom vi var nya för varandra.
Problemet är nu att han aldrig slutar med det !!
Han är numera helt ok att rida ut på och är pigg och glad och bara allmänt unghästlycklig med ett litet krumsprång här och där
Problemet är att han så fort jag rider på banan med honom eller ställer minsta krav på honom så bockar han.
Han kan gå som en klocka i en kvart så får han för sig att bocka.
Han kan bocka med en gång och han kan gå helt ok nästa gång.
Jag rider var vecka för tränare och även hon rider igenom honom. Även då bockar han.
Jag försöker driva framåt när han börjar bocka men även då kan han fortsätta.....
Nu har jag börjat att bli orolig att han ska börja bocka på dressyrtävlingarna, hur roligt är det
Kan tilläggas att han är kollad rygg, sadel osv.
ger snart upp då jag känner att vi inte kommer någonstans tillsammans
I början testade han en held el och jag tyckte det var ok eftersom vi var nya för varandra.
Problemet är nu att han aldrig slutar med det !!
Han är numera helt ok att rida ut på och är pigg och glad och bara allmänt unghästlycklig med ett litet krumsprång här och där
Problemet är att han så fort jag rider på banan med honom eller ställer minsta krav på honom så bockar han.
Han kan gå som en klocka i en kvart så får han för sig att bocka.
Han kan bocka med en gång och han kan gå helt ok nästa gång.
Jag rider var vecka för tränare och även hon rider igenom honom. Även då bockar han.
Jag försöker driva framåt när han börjar bocka men även då kan han fortsätta.....
Nu har jag börjat att bli orolig att han ska börja bocka på dressyrtävlingarna, hur roligt är det
Kan tilläggas att han är kollad rygg, sadel osv.
ger snart upp då jag känner att vi inte kommer någonstans tillsammans