bocka efter hinder!

Danetta1990

Trådstartare
Jah, som rubriken lyder! Min häst bockar nästan jämnt efter varje hinder hur högt eller lågt det än är! Han har tävlat lokalt mm och han tycker det är jätte kul att hopa(finns inget bättre) Men efter hindrena tar han sina små stunder och gör lite bocksprång, lite jobbigt för mig som försöker hålla kontroll över honom och ska styra till nästa hinder osv! Har ni några tips om hur man kan få honom att sluta bocka efter hindrena?! snälla, kom med så mycket idéer och tips ni har ;)

Sv: bocka efter hinder!

svårt när man inte ser det irl. :) kanske se till att hålla upp hästen ordentligt och hålla om bättre ? lägg in många halvhalter direkt efter att hästen tar mark för att få uppmärksamheten riktad på dig ? i vilket fall så är det ganska "störigt" eftersom det tar en del dyrbar tid i onödan på tävling ;)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 203
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 353
Hästmänniskan Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
21 554
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Hej på er! Tanken är att jag och min sambo ska skaffa en hund till nästa sommar... man måste vara ute i god tid ;) Som rubriken lyder...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 148
Senast: almitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka