Bo på Irland eller Skottland i 3 veckor för att skriva men var?

Jag rekommenderar Westport på Irlands västkust. Galway är för stort och finns för mycket att göra om du ska hinna skriva under dina veckor också. På 2-3 veckor vill man ju se lite grejer också...

På Irland behöver man ingen bil för bussarna fungerar jättebra. Att hyra bil i 2-3 veckor kommer att kosta, men kolla upp om Hertz mm har bra erbjundanden. Men glöm inte att försäkringen kommer ovanpå hyrpriset.
Jag håller inte med dig ramona. Galway är stort, men TS har redan gjort klart att det inte är stadsmiljön hon är intresserad av. Men jag tycker att Galway är en bra knutpunkt att utgå från om man vill ha tillgång till det storslagna som omger Galway.

Och bussarna går jättebra(nåja) inne i Galway, men inte ut till det storslagna som TS vill uppnå med resan.

Lets agree to disagree. :) Det är inte min erfarenhet, heller inte min dotters som är bofast på ön. (hon påminde mig om hur hon när hon flyttade över satt typ isolerad på en gård en halvtimme från galway eftersom det bara gick två bussar förbi om dagen - vid en huvudväg..) Det går säkert bussar jättebra på vissa linjer, andra mindre bra. Oavsett, så är oavsett hur bra det är att åka buss, så är det inte jämförbart med friheten att åka egen bil. Men det är ju upp till TS, eftersom TS plan var bilhyra i tre veckor tror jag inte att buseireann lyckas övertyga om annat. :)

Efter att jag gått halva tiden på min författarkurs så känner jag mer än någonsin att jag vill komma bort någonstans inspirerande och skriva skriva skriva!
Jag har tänkt på det länge men nu har jag bestämt mig och det blir antingen till sommaren eller nästa höst i 2-3 veckor.
Men jag har aldrig varit på Irland, vart vill man bo för att ha nära till fantastiska vyer? (jag har alltså inget behov av större stad eller shopping) Jag skulle vilja bo i eller nära någon mysig by, gärna vid kusten men inget måste. Tänkte hyra en bil, kan man hyra en bil i 2-3 veckor utan att bli ruinerad, finns det alternativ till vanliga uthyrare?
Skottland har jag varit men inte i Highlands dit alternativet skulle vara, vart någonstans vill man bo där med samma kriterier som ovan?
Någon som gjort samma sak? Bara åkt för att komma bort av någon anledning?

Det enda jag inte förstår är själva konceptet "Resa till en fantastisk plats för att verkligen skriva". Jag skriver jämt. UTOM när jag reser till fantastiska platser och vill uppleva dem och inte hinner skriva. Planerar också en resa till Irlands västkust, de två veckorna blir nog de enda då jag inte skriver direkt någonting.

Mitt tips är att välja ett isolerat lite småtrist ställe .... :)

Mitt tips är att välja ett isolerat lite småtrist ställe .... :)
Jag håller med till hundra procent. Och tänker typ Falun eller Eksjö. Ställen som har saker man vill titta på i ca en timme och sen är man nöjd.

Ingen idé att åka till Irland eller Skottland och försöka skriva, det är alldeles för många distraktioner för att det ska funka. I alla fall för mig.

Wicklow eller nånstans mellan Wicklow och Britas bay på östkusten. Jättemysig by/stad ( Town, finns det nån bra översättning på svenska?) och lätt att ta sig till både med bil och buss om du flyger till Dublin. Mycket fin natur i närheten med kusten och inåt landet Wicklow mountain. Eller kanske Arklow, också jättemysig, lite mindre än Wicklow. Ligger också på östkusten, lite längre ner än Wicklow.
Vill du till västkusten så säger jag också Westport.

Maken och jag bilade runt arean fran Helensburgh till flera "lochs" i Scotland for manga herrans ar sedan. Vi stannade i en liten stad/by nara Carnasserie Castle ruiner pa ett hotel som mycket starkt paminde om Faulty Towers. :p
Allt var super charmigt och jag skulle garna aka till hela det omradet igen.
Just dar vi var fanns ett par stallen att bo, ett par tre trevliga restauranter men ingen shopping eller annan turist handel.

Jag håller med till hundra procent. Och tänker typ Falun eller Eksjö. Ställen som har saker man vill titta på i ca en timme och sen är man nöjd.

Ingen idé att åka till Irland eller Skottland och försöka skriva, det är alldeles för många distraktioner för att det ska funka. I alla fall för mig.

Exakt, så funkar jag också. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 392
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 910
Juridik & Ekonomi Har varit borta ett tag och med allt som händer i världen har jag under den tiden funderat mycket på vad som egentligen är viktigt och...
2
Svar
34
· Visningar
3 616
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar