Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var just på väg att föreslå motsatsen...Lev ensam, i alla fall för mig är det mycket dyrare med sambo
Oh spännande, var hittar man var de finns eller mailar du bara till köpcenter och affärer och frågar om du får ta?
Var just på väg att föreslå motsatsen...
Hur kan det bli dyrare att dela på ett hushåll än att betala det ensam, förutsatt att parterna fördelar kostnaderna rimligt rättvist? (Och om de inte gör det, tänker jag att det kanske är fördelningsmodellen som behöver tweakas snarare än själva samboendet?)
TS: I övrigt tror jag att de flesta viktigare bitarna redan är nämnda. Inventera kostnader och därefter prioritera och eventuellt avveckla dem. Jag sällar mig till dem som föreslår inneboende som inkomstkälla. Hög takhöjd skulle jag se som stor fördel snarare än nackdel; det skulle tillåta mig att t ex bygga en loftsängkonstruktion med avskärmning som skulle kunna fungera som ett enkelt rum-i-rummet .
Ensam kan jag bo nästan hur litet som helst och ändå trivas med tillvaron. Är vi två så är det viktigt för mig att kunna komma undan lite, så det kräver att det antingen är en stor tvårummare, eller åtminstone en trerummare. Med andra ord så blir boendekostnaden mkt dyrare.Var just på väg att föreslå motsatsen...
Hur kan det bli dyrare att dela på ett hushåll än att betala det ensam, förutsatt att parterna fördelar kostnaderna rimligt rättvist? (Och om de inte gör det, tänker jag att det kanske är fördelningsmodellen som behöver tweakas snarare än själva samboendet?)
TS: I övrigt tror jag att de flesta viktigare bitarna redan är nämnda. Inventera kostnader och därefter prioritera och eventuellt avveckla dem. Jag sällar mig till dem som föreslår inneboende som inkomstkälla. Hög takhöjd skulle jag se som stor fördel snarare än nackdel; det skulle tillåta mig att t ex bygga en loftsängkonstruktion med avskärmning som skulle kunna fungera som ett enkelt rum-i-rummet .
Jag bor med en person som har en hobby som kräver ett extra rum i bostaden, har dyrare matvanor tex. Så även om vi delar 50-50 blir vissa saker dyrare än när jag bor själv.Var just på väg att föreslå motsatsen...
Nej, jag frågar inte. Undviker däremot ett ställe där jag hört att de inte gillar dumpstrare, aldrig stött på problem själv hittills och så länge man är hyfsat diskret, inte bryter sig in nånstans eller skräpar ner ska det vara lugnt.Oh spännande, var hittar man var de finns eller mailar du bara till köpcenter och affärer och frågar om du får ta?
Det bör väl nämnas att det även är en olaglig aktivitet.Nej, jag frågar inte. Undviker däremot ett ställe där jag hört att de inte gillar dumpstrare, aldrig stött på problem själv hittills och så länge man är hyfsat diskret, inte bryter sig in nånstans eller skräpar ner ska det vara lugnt.
Kan nog vara lite pirrigt i början, själv hade jag turen att bli introducerad av en kille som gjorde detta i min stad, han visade sina bra ställen, sen har jag hittat fler på egen hand. Jag vill inte behöva klättra in nånstans utan rotar bara stående där jag kommer åt. Oömma kläder, handskar och pannlampa behövs.
Googla dumpstra, finns sidor med tips och även facebookgrupper/forum om det låter skoj, men jag fattar att det inte är nåt för alla.
Det är en hyresrätt och vi får inte hyra ut så tyvärrHar du någonstans att ta vägen hem till föräldrar eller liknande så kan du ju yra ut ditt några nätter för andra semesterfirare.
Hyrde ut min etta och bodde hos mamma några dagar nr jag bodde centralt och under eb storhelg när precis allt var uppbokat.
Lev ensam, i alla fall för mig är det mycket dyrare med sambo