Monifa
Trådstartare
Står i valet o kvalet i hur jag ska göra med mitt nuvarande boende.
Bor i ett hus som ligger på gården jag jobbar på. Älskar huset verkligen super mycket men...
- Direkt el (och byggt innan 1970 och är inte renoverat vare sig isolering eller fönster sedan dess)
- Det är dragit som fan.
- 3000:- i kallhyra/månad.
+ Finns en kamin att elda med.
- Hyresvärden är knepig.
- Får inte hänga upp något på väggarna.
+ Lagom stort, 2 rok.
Så jag funderar på att flytta och ska åka o kolla på en lägenhet imorgon.
+ 3000:- inkl värme och vatten/månad.
+ Delvis renoverat.
+ Lagom stort 2 rok.
- 40 min pendlings avstånd. I och för sig inget problem för hyran är låg.
+ Ingår parkeringsplats samt uteplats.
Men...
Är jag dum i huvudet som flyttar så "långt" ifrån jobbet? Det är 4 mil ungefär enkel resa. Jag jobbar fyra dagar i veckan men har hästen i närheten av där jag bor nu.
Har kollat efter lägenheter i närheten av där jag bor nu men då kostar en 2 rok 5000 ungefär och jag vill inte lägga de pengarna. Bensin går det åt hur eller hur. Och området där lägenheten ligger är bra för katterna, det är semesterort och dött typ 9 månader om året och mycket grönområden runt hyreshuset.
Som ni kanske märker försöker jag övertala mig själv om att det är en god idé men behöver fasiken bukes vinkel med
Bor i ett hus som ligger på gården jag jobbar på. Älskar huset verkligen super mycket men...
- Direkt el (och byggt innan 1970 och är inte renoverat vare sig isolering eller fönster sedan dess)
- Det är dragit som fan.
- 3000:- i kallhyra/månad.
+ Finns en kamin att elda med.
- Hyresvärden är knepig.
- Får inte hänga upp något på väggarna.
+ Lagom stort, 2 rok.
Så jag funderar på att flytta och ska åka o kolla på en lägenhet imorgon.
+ 3000:- inkl värme och vatten/månad.
+ Delvis renoverat.
+ Lagom stort 2 rok.
- 40 min pendlings avstånd. I och för sig inget problem för hyran är låg.
+ Ingår parkeringsplats samt uteplats.
Men...
Är jag dum i huvudet som flyttar så "långt" ifrån jobbet? Det är 4 mil ungefär enkel resa. Jag jobbar fyra dagar i veckan men har hästen i närheten av där jag bor nu.
Har kollat efter lägenheter i närheten av där jag bor nu men då kostar en 2 rok 5000 ungefär och jag vill inte lägga de pengarna. Bensin går det åt hur eller hur. Och området där lägenheten ligger är bra för katterna, det är semesterort och dött typ 9 månader om året och mycket grönområden runt hyreshuset.
Som ni kanske märker försöker jag övertala mig själv om att det är en god idé men behöver fasiken bukes vinkel med