blup och tdb kopplingen

TR, gjorde det förr om åren iallafall! Nu vet man inte längre, tycker det faller bort så mkt ur TR nuförtiden.

Jag hittar det iaf inte...

Har kört med ordsök på "lätt" "svår" "msv" i både gemensamma, hopp och dressyr TR och hittar absolut inget som anger vilken klass som räknas in var.

Kan det vara så att det helt enkelt inte används längre?
 
Och tills någon har kommit med bevis för att MsvC är lätt klass (mer än att "det var så förut" eller "den hamnar ibland där på blup") kommer jag fortsätta att räkna det som Msv. För det heter faktiskt så :p
 
Och tills någon har kommit med bevis för att MsvC är lätt klass (mer än att "det var så förut" eller "den hamnar ibland där på blup") kommer jag fortsätta att räkna det som Msv. För det heter faktiskt så :p

Fast nu fattar jag riktigt hur du menar? Var det någon som trodde LA6 var Msv? Ja det heter MsvC och är just MsvC
 
Varför är det viktigt att det ska räknas som ett Medelsvår program? Medelsvår ska innehålla byten för mig och de flesta andra gamlingar. Det är bara den yngre generationen som ska ha massa genvägar till det som är svårt ;) För oss blir det helt fel att man säger att hästen går Msv när det egentligen är lätt klass :confused:
 
Varför är det viktigt att det ska räknas som ett Medelsvår program? Medelsvår ska innehålla byten för mig och de flesta andra gamlingar. Det är bara den yngre generationen som ska ha massa genvägar till det som är svårt ;) För oss blir det helt fel att man säger att hästen går Msv när det egentligen är lätt klass :confused:

Det är väl inte så viktigt, men det är logiskt att ett program som heter Medelsvår räknas som just Medelsvår.

Ni får väl lära om helt enkelt. :angel: För om den "yngre generationen" inte var med på den tiden det fanns något som hette LA:5 och LA:6, och det inte står någonstans specificerat att gränsen mellan Lätt och Msv klass går någon annan stans än där programmen byter namn från Lätt till Msv, då är väl det mest logiska att kalla ett program som heter Medelsvår för Medelsvår?

Menar man MsvB får man väl säga MsvB. Precis som man säger LA om man menar det och inte bara "lätt klass" som lika gärna kan vara LC.
 
Det är väl inte så viktigt, men det är logiskt att ett program som heter Medelsvår räknas som just Medelsvår.

Ni får väl lära om helt enkelt. :angel: För om den "yngre generationen" inte var med på den tiden det fanns något som hette LA:5 och LA:6, och det inte står någonstans specificerat att gränsen mellan Lätt och Msv klass går någon annan stans än där programmen byter namn från Lätt till Msv, då är väl det mest logiska att kalla ett program som heter Medelsvår för Medelsvår?

Menar man MsvB får man väl säga MsvB. Precis som man säger LA om man menar det och inte bara "lätt klass" som lika gärna kan vara LC.

Men man säger ju aldrig bara lätt klass som man säger Msv. Eller hur?

Lära om????. Över min döda kropp :D
 
Nu har jag fått svar från Ridsportsförbundet.
Skrev så här;
Hej,

Räknas MsvC1+MsvC2 som Msv eller lätt klass?

Står detta att läsa om någonstans?

Svaret;
Det är precis som det låter, Msv C klass.


Lätt klass är LC-LA

Sedan Msv C

Sedan Msv B

Så, som jag tolkar svaret ÄR MsvC1+2 just Msv och hör INTE till lätt klass.
Någon som tolkar det annorlunda?
 
Nu har jag fått svar från Ridsportsförbundet.
Skrev så här;
Hej,

Räknas MsvC1+MsvC2 som Msv eller lätt klass?

Står detta att läsa om någonstans?

Svaret;
Det är precis som det låter, Msv C klass.


Lätt klass är LC-LA

Sedan Msv C

Sedan Msv B

Så, som jag tolkar svaret ÄR MsvC1+2 just Msv och hör INTE till lätt klass.
Någon som tolkar det annorlunda?

Tänk att de svarar så att det lämnar utrymme för tolkning.:banghead:
Hur svårt hade det varit att svara Ja, det räknas som medelsvår klass.
 
Jag funderar lite på hur tävlingsresultaten faktiskt används i indexberäkningen. Jag tror att det är placeringspoängen totalt som räknas, inte egentligen vilken nivå hästen tävlat (även om högre nivå såklart ger fler poäng). Annars hade jag kunnat förstå att det blir lite fel om vissa hästar skattas högre än andra när nivån egentligen är den samma.

Men vi jobbar på att få till medel så att blup-sidan kan göras om helt, jag ska se om jag kan ta upp den frågan också när det ändå ska in och pillas i programmeringen :p
 
Jag funderar lite på hur tävlingsresultaten faktiskt används i indexberäkningen. Jag tror att det är placeringspoängen totalt som räknas, inte egentligen vilken nivå hästen tävlat (även om högre nivå såklart ger fler poäng). Annars hade jag kunnat förstå att det blir lite fel om vissa hästar skattas högre än andra när nivån egentligen är den samma.

Men vi jobbar på att få till medel så att blup-sidan kan göras om helt, jag ska se om jag kan ta upp den frågan också när det ändå ska in och pillas i programmeringen :p
Ja tänk om man på sikt kan få in alla breeders och championatsresultat mm.. Tänker på de äldre hästarna också. Mimn Tusch som kom trea i Rikssto står som sjätteplacerad på blup jag har påtalat men ingen ändring ännu.
 

Liknande trådar

Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 982
Senast: Snurrfian
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Fideli
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 631
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp