blup och tdb kopplingen

Nu är du ute och cyklar utan stödhjul. Startlistor görs i Equipe och publiceras därifrån till Equipe online. TDB hanterar bara anmälningar och betalningar.
Lite OT...

Dessutom är det inte tvingande att använda equipe online-systemet. Det finns fortfarande klubbar som inte gör det pga dålig internet-uppkoppling osv. Skulle TDB och Equipe vara samma så skulle det nog vara tvingande. Förväntar mig nästan å andra sidan att det blir det med följden att klubbarna får betala mer till förbundet men slipper licenskostnaden för programmet (nu när det finns i webbversion och man slipper ladda ner det till sin dator)...
 
Lite OT...

Dessutom är det inte tvingande att använda equipe online-systemet. Det finns fortfarande klubbar som inte gör det pga dålig internet-uppkoppling osv. Skulle TDB och Equipe vara samma så skulle det nog vara tvingande. Förväntar mig nästan å andra sidan att det blir det med följden att klubbarna får betala mer till förbundet men slipper licenskostnaden för programmet (nu när det finns i webbversion och man slipper ladda ner det till sin dator)...


Samma är det inte , men att det inte finns en koppling är det jag motsätter mig emot. Man laddar ju ner filen med anmälda ryttare från TDB och importerar in i Equipe för att sedan göra startlistor osv..

Företaget Equipe AB tillhandahåller ju både TDB och Equipe online och blup.
 
Man laddar väl ner anmälningsfilen från Tdb till Equipe?

Ja, det gör man men sen måste man ju "fixa till och styra upp" startlistorna i Equipe för dom ser ju oftast ut som hejsan hoppsan. Och så ska ju alla :devil: hålla på och ändra sig hela tiden också. :angel:
 
Equipe, Tdb, Språngrulla och Blup är alla utvecklade av samma företag = Equipe så man kan ju tycka att kopplingarna systemen emellan borde gå smidigare och vara automatiserade.

Equipes VD har dessutom - helt utan styrelseuppdrag i ASVH - ryckt in som sakkunnig för dem i möten som jag har för mig handlade om UELN så man kan väl lugnt påstå att Equipe sakta men säkert jobbat/jobbar på att bygga upp ett monopol åt sig själva i branschen.

Något som med bakgrund av tidigare existerande databaser hos både SvRF och ASVH känns ganska udda eftersom en av de främsta anledningarna som ständigt återkommer gällande varför äldre resultat saknas handlar om att man inte fått ut dem från tidigare leverantörer och att de man haft tillgång till inte gått att migrera in i det nya systemet..
 
Ganska OT: Har kollat lite i Blup idag och där är det ganska tydligt att MsvC i dressyr räknas som lätt klass.

För mig hade det varit logiskt att alla regionala placeringar räknades, även i LA som lätt klass, men så är det alltså inte?

Är det samma sak i hoppningen?
 
Samma är det inte , men att det inte finns en koppling är det jag motsätter mig emot. Man laddar ju ner filen med anmälda ryttare från TDB och importerar in i Equipe för att sedan göra startlistor osv..

Företaget Equipe AB tillhandahåller ju både TDB och Equipe online och blup.
Men det finns inget som säger att man som arrangör måste använda sig av equipe även om de flesta gör det idag.
 
Ganska OT: Har kollat lite i Blup idag och där är det ganska tydligt att MsvC i dressyr räknas som lätt klass.

För mig hade det varit logiskt att alla regionala placeringar räknades, även i LA som lätt klass, men så är det alltså inte?

Är det samma sak i hoppningen?

Jag fattar inte riktigt vad du menar? Alla regionala lätta klasser går in som just lätta klasser. MsvC är lätt klass i dressyr.

I hoppning räknas det från regionala 110

Lokala tävlingar räknas inte med här.
 
Jag fattar inte riktigt vad du menar? Alla regionala lätta klasser går in som just lätta klasser. MsvC är lätt klass i dressyr.

I hoppning räknas det från regionala 110

Lokala tävlingar räknas inte med här.
Vad jag menar är att Zalmiac (länk till blup vid klick på namnet) och jag har en hel del placeringar i regionala LättA också, i allsvenskan osv. Men det är bara våra placeringar i MsvC som står inne på Egna tävlingsresultat-listan. Hans ägare har också placeringar regionalt i lätt klass med honom, men de verkar inte heller räknas.

Lite dålig på att förklara märker jag. Var det här tydligare?
 
Vad jag menar är att Zalmiac (länk till blup vid klick på namnet) och jag har en hel del placeringar i regionala LättA också, i allsvenskan osv. Men det är bara våra placeringar i MsvC som står inne på Egna tävlingsresultat-listan. Hans ägare har också placeringar regionalt i lätt klass med honom, men de verkar inte heller räknas.

Lite dålig på att förklara märker jag. Var det här tydligare?
Men resultaten stämmer ju?
Officiella tävlingsresultat tom 5 okt 2014
De LA-placeringar han har innan det datumet är lokala. :)
 
Men resultaten stämmer ju? De LA-placeringar han har innan det datumet är lokala. :)
Titta, det var det och ta hänsyn till också, tack!

Men ändå, MsvC räknas som lätt klass i Blup, det tycker jag är lite snurrigt, men så har jag ju nyss börjat tävla på den nivån..
 
Titta, det var det och ta hänsyn till också, tack!

Men ändå, MsvC räknas som lätt klass i Blup, det tycker jag är lite snurrigt, men så har jag ju nyss börjat tävla på den nivån..

Jag förstår inte vad som är snurrigt? MsvC ÄR lätt klass.. Det är ju gamla LA:5 och LA:6 som bytte namn till MsvC . Vad som är mest missvisande är att jag vet en hel del som har fått sina MsvC resultat reggade som Msv, vilket är helt åt fanders. Ungefär som 125 hoppning skulle räknas som Msv hoppning.


Förövrigt fattar jag inte hur jävla långsamma dom kan vara i blup när dom har all tillgång till att uppdatera där regelbundet.
 
Jag förstår inte vad som är snurrigt? MsvC ÄR lätt klass.. Det är ju gamla LA:5 och LA:6 som bytte namn till MsvC . Vad som är mest missvisande är att jag vet en hel del som har fått sina MsvC resultat reggade som Msv, vilket är helt åt fanders. Ungefär som 125 hoppning skulle räknas som Msv hoppning.


Förövrigt fattar jag inte hur jävla långsamma dom kan vara i blup när dom har all tillgång till att uppdatera där regelbundet.
Helt ot men jag fattar inte varför det inte kunde få fortsätta att hela LA 5 *& 6 istället för en MSV som räknas som lätt klass.. bara att trassla till det tycker jag :)
 
Helt ot men jag fattar inte varför det inte kunde få fortsätta att hela LA 5 *& 6 istället för en MSV som räknas som lätt klass.. bara att trassla till det tycker jag :)

Jag håller med, särskilt som folk tror dom faktiskt rider Msv klass och skriver i sina hästannonser att hästen går Msv
 
Helt ot men jag fattar inte varför det inte kunde få fortsätta att hela LA 5 *& 6 istället för en MSV som räknas som lätt klass.. bara att trassla till det tycker jag :)
Ja, antingen det eller att klassen börjar räknas som MSV på riktigt. Den kan inte heta något och vara något annat..
 

Liknande trådar

Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 982
Senast: Snurrfian
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Fideli
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 631
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp