Bluetooth headset till iphone

mandalaki

Trådstartare
Finns det någon som har ett som funkar? Alltså inte musikhörlurar, utan ett headset/handsfree att prata i.

Jag gav upp försöken att hitta ett trådlöst som funkade med iphone för flera år sedan men nu kan det ju ha hänt något.

Apple har väl inte släppt sina egna airpods än men när de gör det kommer de att kosta 1800, inte aktuellt ...

Visst finns det. :) Jag har ett par sportlurar från JBL som går utmärkt att snacka i (JBL Reflect Mini BT heter de jag har). Vill du ha en ren handsfree skulle jag kolla på Plantronics, t.ex. deras Voyager Legend som fått bra kritik av både användare och recensenter (och är bra mycket billigare än AirPods).

@Tassetass Åh, nice!

Tusen tack, ska kolla upp dem. Gav upp för flera år sedan när de olika jag hade inte funkade. Har haft ajays med sladd sedan dess, visserligen trasselfria men ändå besvärligt att behöva förhålla sig till en jäkla kabel hela tiden.

@Tassetass Åh, nice!

Tusen tack, ska kolla upp dem. Gav upp för flera år sedan när de olika jag hade inte funkade. Har haft ajays med sladd sedan dess, visserligen trasselfria men ändå besvärligt att behöva förhålla sig till en jäkla kabel hela tiden.

Jag har haft mina BT-lurar i kanske ett halvår nu och jag älskar dem verkligen. Hade jag snackat mycket i telefon hade jag lätt köpt en ren handsfree, det är så himla skönt att inte behöva bry sig om sladden.

Ja, jag hade bluetooth förr, klart bättre. Men till iphone funkade de inte.

Nu kollade jag dina båda förslag, Plantronics-varianten säljer Apple t o m själva. Och de skriver att den ska vara kompatibel med iphone 7. Den är dessutom billigare än lurarna du har så det blir nog den.

Superbra, tack för hjälpen!

Jag har hört en del gott om Plantronics, men inte provat dem själv.
Däremot äger jag en Bose BT-lur som är förbluffande bra. Både ifråga om utgående och inkommande ljudkvalitet, och sitter bra i örat. Litet dyr, tror min kostade runt 1500 kr, men den Funkar Bra.

voyager legend säger jag bara ! köpte min i lördags och är redan kär i den ! då jag kör mkt bil , och gör allt annat med på jobbet !den talar om vem som ringer om du ska svara eller ignorera

Jag har ett platronics som jag älskar. Dessutom går det att koppla den till två telefoner samtidigt, så man kan ha både sin privata mobil samt eventuell jobbmobil samtidigt och kan svara på headsetet oavsett vilken mobil det ringer på.

Jag har ett platronics som jag älskar. Dessutom går det att koppla den till två telefoner samtidigt, så man kan ha både sin privata mobil samt eventuell jobbmobil samtidigt och kan svara på headsetet oavsett vilken mobil det ringer på.
Är det därför som tanten i handsfreen säger telefon 1 mm , ja skaffa min i lördags gillar den redan så

Finns det någon som har ett som funkar? Alltså inte musikhörlurar, utan ett headset/handsfree att prata i.

Jag gav upp försöken att hitta ett trådlöst som funkade med iphone för flera år sedan men nu kan det ju ha hänt något.

Apple har väl inte släppt sina egna airpods än men när de gör det kommer de att kosta 1800, inte aktuellt ...

Har planteonics sen flera år o de är super bra! Funkar på min iphone oxå.

Jag har en väldigt trevlig liten pratis från Plantronics, föregångareen till Voyager Edge. Sjukt smidig och underbar!

Japp, jag har ett par från Sony. De har fungerat till mina 3 senaste iPhones.

@Ramona @Pudlan @Blueberry @lytesout95

Tack! Jag ska beställa ett plantronics, helt klart. Super om det funkar med båda mobilerna samtidigt dessutom.

Min första iphone var en 4, då testade jag med olika Sony och olika Jabra men fick inget att funka. Kul att höra att det finns några som funkar bra idag.

Ny fråga till er som har Plantronics-handsfreen:

hur gör jag för att bara ha ljudet i headsetet när jag pratar? Upptäckte just att t ex sms-signalen och ljudet från en video på facebook också hördes genom headsetet, dvs allt ljud går den vägen. Ska jag behöva hålla på att stänga av/sätta bluetooth hela tiden?:confused:

Ny fråga till er som har Plantronics-handsfreen:

hur gör jag för att bara ha ljudet i headsetet när jag pratar? Upptäckte just att t ex sms-signalen och ljudet från en video på facebook också hördes genom headsetet, dvs allt ljud går den vägen. Ska jag behöva hålla på att stänga av/sätta bluetooth hela tiden?:confused:
Jag låter det plinga i örat ifall jag sitter i bilen. Men många gånger stänger jag av headsetet och låter det ligga bredvid mig i bilen och så sätter jag på det när någon ringer. Det kopplar ju upp direkt så det tar ju inte någon extra tid. Inte ens en hel signal.

@Ramona Du stänger av det med on/off-knappen alltså? Jag ska bara testa en grej ...

Edit: testade nu, när någon ringer kopplar den alltså upp samtalet så fort jag sätter på headsetet med on-knappen. Då funkar det ju bra :up:

Tack!

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 012
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 141
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar