Blue Hors Romanov

Hoppsan

Trådstartare
Hej!
Är ju några här som har järnkoll:) Vet ni hur det går till rent praktiskt om man vill använda honom?

Sv: Blue Hors Romanov

Jag antar att du måste köra stoet till Danmark.

Han är ju kasserad för svensk avel pga OCD.

Jo, det vet jag. Men då kan de inte ens skicka till en svensk station alltså? Någon som kört över stoet till Blue Hors? Blir det dyrt?

Jo, det vet jag. Men då kan de inte ens skicka till en svensk station alltså? Någon som kört över stoet till Blue Hors? Blir det dyrt?

Ring och fråga, de kör ju med fryst sperma och borde vara vana att skicka. Jag har aldrig avlat själv så har egentligen ingen aning men kan du inte beställa hem själv och sen ta ut veterinär för insemination?

Hej!
Är ju några här som har järnkoll:) Vet ni hur det går till rent praktiskt om man vill använda honom?

Om du vill regga i ASVH måste du köra över till Danmark och seminera där. Om du inte bryr dig om vilken färg på papperna ungen får (nu har de dessutom öppnat upp för gråpapprade hästar på unghästvisningar) så borde du kunna köpa fryst från Danmark och seminera i Sverige som vanligt.

Ja, nu spelar det ju inte lika mycket roll med grå papper längre. Och för mig är det viktigare att öka chanserna till att ungen blir en riktigt bra tävlingshäst än att den har gröna papper. Även om jag egentligen ogillar att behöva göra så.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024