Blue Hors Hertug avkomma?

H

Hanna

Nu gör jag mig ett nytt försök här på Buke!

Finns det någon som har eller väntar en avkomma efter hingsten Blue Hors Hertug? Skulle vara jättekul att få se bild och höra om temperament, storlek osv och jämnföra med min egna avkomma efter honom. :laugh:

/Hanna

Sv: Blue Hors Hertug avkomma?

Jag har haft ett sto -04 med Corrado WL som morfar. Jag köpte henne som 1-åring trots mindre roliga röntgenbilder. Hon opererades som 2-åring pga ocd i hasen. Visades på 3-årstest och fick gångartsdiplom. Har sista halvåret varit hos min tränare för utbildning och bedömdes ha stor kapacitet för att nå de högre klasserna i dressyr. Tyvärr visade det sig att min magkänsla hade rätt, när de började ställas högre krav blev hon ofräsch och det visade sig att hon hade en stor pålagring i ena bakknäet. Till min stora sorg fanns det ingenting att göra och hon avlivades nu i slutet av december. :cry:

Hon var mkt lik sin pappa med trakehnerdrag, mörkbrun, ca 166 cm hög med ett fantastiskt temperament och hög ridbarhet.

Noa

Hej, jag har också ett BH Hertug sto som är fött -03(ue Weltmeyer). Jag är väldigt förtjust i henne. Hon är svart utan tecken, 173 cm. En stor dam, rätt högtälld, med mycket resning. Hon fick klass 1 i gångarter på treårstest, men var då stor och kom inte riktigt till sin rätt.
Mjuk, känslig med bra arbetsenergi. Hon fick föl -07 och blev tyvärr op pga kolik i slutet av sommaren, så vi har inte kommit så långt ännu. Hoppas kunna träna och tävla till våren.
Blir nog tyvärr inga fler föl pga bukop, men hon har en fin tvåårshingst e. Johnson, klass 1 på fölmönstring.

*skakar liv i äldre tråd*

Jag har en val -02 e. Hertug-Ganesco-Orkan. Han är närmare 175cm men inte på ngt sätt tung.

Han har inte blivit visad eftersom han blev inriden ganska sent, början av -06 (pga sin storlek).

Han har det mest fantastiska temperament. Kvick men inte nervig. Supersnäll och oerhört vänlig. Han har plac upp till LA:6 och är startad MSV men vårt fokus ligger på hoppningen där han har plac upp till 1.25m och skall starta 1.30m inom kort. Han har riktigt bra gångarter med extra plus för galoppen.

Även han har röntgenförändringar men de är mycket små och veterinären bedömmer dem som ofarliga.

Mer info finns om honom på min hemsida www.jennyk.se

fs_404890248_26236_1251488913_61671446.jpg

Detta är en kompis till mig som äger denna. Dock jag som rider den på bilden. Han är den som utmärker sig lite extra. Inte alls tung, bara att man får lätt mjölksyra i benen för hans fantastiska steg :rofl:

KL*
Har ett sto f -03 efter BH Hertug-Tip Top. Premierad med poängen 88799. Fick föl 07 o stod av olika anledningar i ett år med fölet efter det. Är i gång o tränas nu sen dess, rör sej underbart, är mkt känslig o är verkligen en rödhårig dam ut i fingerspetsarna. Lite väl mkt nerv ibland..hon har väldigt lätt för sej, vårat problem har snarare varit att få med huvudet med. Men när hon är på rätt humör o allt klaffar är hon en dröm att rida! Däremellan kan man lätt få några gråa hår av henne ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 848
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 875
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 968
Senast: Derivata
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 931
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka