Blondinen inriden! Bildbevis.

via

Trådstartare
Nu är Abbe inriden. Han har haft ryttare 8 gånger, inklusive den gången jag bara hängde på honom.

Embryo till öppna:

DSC_3981800.jpg

Är du inte klok? Det ligger något där!

DSC_3974800.jpg

Trava kan vi med.

DSC_4042800.jpg

Sv: Blondinen inriden! Bildbevis.

Tack!
Tyckte att det började bli dags.
Han behöver dessutom gå massor, för att inte bli het. Då är det ju bra om man kan göra lite omväxlande arbete.

Kul! :laugh:

Min blondin ligger efter, är riden 4 ggr, en gång i våras innan fötterna örjade strula och nu 3 ggr i år. 2 ggr i ridhus och en skrittsväng en kväll efter jobbet... :idea:

Men jag har inte lika bra bilder som du.

KL

Tänk att man kan lära blondiner sånt....:confused:;)

Ser också att du försöker få hästen att läsa bokstäver.

A, som ALDRIG galoppera på upploppet :idea:

Bom, hoppning förbjuden....

Tips:
Sätt upp på kortsidan en lapp med 1.11.3
På långsidan en radda speglar så hästen tror att dom är många.
På andra sidan hänger du en säck med morötter.
Borde ju funka med tanke på färgen :D

Och så sägger dom att Örebro har ett kort upplopp??
Stig H kan ju slänga sig i väggen..Det är NU vi snackar travträning!!!!

Lycka till.
AM

Det där med A som i Aldrig galoppera vore verkligen bra om han kunde lära sig. Han tycker snarare att M betyder Mera galopp.
*Går ut och byter bokstaven M mot A.*

Dino i ridhuset: 2:a gången

Dinoiridhuset090130-4.jpg

Dinoiridhuset090130.jpg

Dinoiridhuset090130-8.jpg

Egentligen skulle han ha varit med i dag med men han kändes inte riktigt bra i går i provstart så han får gå rakt fram tills vi fått koll på vad det är med honom.

Så klart han reagerar på en bom som ligger på marken! Det kan ju bli jätte svårt att få vagnen över den:)

Har precis ridit in min. Men vi rider ut i det fria. Så snäll, han verkar faktiskt tycka att det är roligt med lite omväxling.

MVH Russin8

Det kallas för Baucherbett, eller French hanging snaffle. Det är helt enkelt ett ledat bett med fasta ringar, men det ligger helt suveränt i princip i alla hästmunnar. Hästarna älskar det! Det ligger rakt i munnen, alltså utan att leden i mitten hänger ned som ett V.

Vad har det för funktion? Tänkte på när sidostyckena är fästa i de övre ringarna.

Funktionen är att det blir fast, så att mundelen ligger rakt i munnen. Ingen hävstång, lyfteffekt eller något sådant. Bara trevligt att ha i munnen alltså!
Om jag hinner, ska jag ta lite förklarande bilder idag.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Emiro
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 408
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 581
Senast: Johannna1
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar