Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min blondin ligger efter, är riden 4 ggr, en gång i våras innan fötterna örjade strula och nu 3 ggr i år. 2 ggr i ridhus och en skrittsväng en kväll efter jobbet...
Ser också att du försöker få hästen att läsa bokstäver.
A, som ALDRIG galoppera på upploppet
Bom, hoppning förbjuden....
Tips:
Sätt upp på kortsidan en lapp med 1.11.3
På långsidan en radda speglar så hästen tror att dom är många.
På andra sidan hänger du en säck med morötter.
Borde ju funka med tanke på färgen
Och så sägger dom att Örebro har ett kort upplopp??
Stig H kan ju slänga sig i väggen..Det är NU vi snackar travträning!!!!
Det där med A som i Aldrig galoppera vore verkligen bra om han kunde lära sig. Han tycker snarare att M betyder Mera galopp.
*Går ut och byter bokstaven M mot A.*
Egentligen skulle han ha varit med i dag med men han kändes inte riktigt bra i går i provstart så han får gå rakt fram tills vi fått koll på vad det är med honom.
Det kallas för Baucherbett, eller French hanging snaffle. Det är helt enkelt ett ledat bett med fasta ringar, men det ligger helt suveränt i princip i alla hästmunnar. Hästarna älskar det! Det ligger rakt i munnen, alltså utan att leden i mitten hänger ned som ett V.
Funktionen är att det blir fast, så att mundelen ligger rakt i munnen. Ingen hävstång, lyfteffekt eller något sådant. Bara trevligt att ha i munnen alltså!
Om jag hinner, ska jag ta lite förklarande bilder idag.
Hästmänniskan
Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
Trädgård & Växter Tur att det var en gold iaf, vad det nu är, iom att du får en ring of fire för 49 kr på Ikea... 🙈 Hoppas att jag inte får samma, just...
Hundavel & Ras I trådstarten så uppfattade jag det som TS sökte en hund till hela familjen och inte tänkte dumpa hunden helt till 10-åringen. Att vråla...
Foder & Strö Förutom många bra tips i tråden och rutimer du redan har så föredrar jag att ha fri tillgång på grovfoder så att hästarna kan äta när de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.