Blommeröds 'nya' bana!!

Sv: Blommeröds 'nya' bana!!

hm blev väldigt tveksam nu till jakten den 17... där det är upplopp på nya banan...men hade de verkligen vågat rskera sitt rykte?:confused:

banan är fin, var där i förra veckan, om det inte blir heldåligt väder går det rida jakt med upplopp över häckarna - man ställer ju in annars

jag har varit där flera ggr bl a gått snabbjobb och banan på strandängen är snarast åt det fasta hållet, jag var faktiskt riktigt förvånad över att det var tung bana i mitten på september, men det var extremt blött både på sommaren och dagarna/veckorna före tävlingsdagen,

någon som vet hur banan ser ut nu? är ju jakt till helgen.... men är den som en nyplöjd åker efter allt regn sååker jag och hoppar i prstorp i stället!

Banavsnittet som skall användas är den övre delan av banan och här är underlaget bra, jag var där i söndags och tittade! Fint med gräs och inga surhålor. du behöver inte vara orolig, det ska bli hyfsat väder också!!!
OBS infart genom stora ingången till stuteriet - Alan har mailat deltagarna idag detaljer
se även http//:medlem.spray.se/pointtopoint

2-åriga fullblodsbäbisar och deras arabiska 3-årsmotsvarigheter var superduktiga små hjältar som trotsade elementen och gick löp i storm och lera.
Detta är något som "ridhästfolket" borde se. Vars hästar går i taket om det är någon med fel sorts röd toppluva på en läktare.
Dessa orutinerade småttingar som utsätts för allsköns stressande omgivningar och bara är duktiga.
Dagens vinnare i mina ögon.

Även om det så ofta talas om "heta fullblod" och "knäppa araber".
Suck!

jag är en av "ridhästfolket",men jag snackar aldrig om "heta fullblod" och "knäppa araber", det ser man ju överallt att era hästar är mkt modigare än våra som blir rädda för minsta lilla..

jag vet själv eftersom min dressyrare är väldigt tittig och allting är jätte farligt.

jag har ridit en gammal gallopör en två-tre ggr och det fanns absolut ingenting som skrämde henne. så dra inte alla under en och samma kam!!

Det finns klokt folk överallt.
Men för många är det så lätt att generalisera.
Vilket jag själv gjorde i mitt eget inlägg...
:smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka