blöjtråd

missmuppify

Trådstartare
Hej!

Jag tänkte fråga lite vad ni använder för blöjor. Märke, storlek och såklart, hur stora är era barn.
Jag har en tjej på 3 månader som för 3 dagar sen var 59 cm o vägde 5875g.(3 månaderskollen ;))
Just nu använder vi libero strl 3 och de funkar ganska bra. Jag upplever att de är något stora i benöppningen så det händer att det blir någon lite olycka men inte så ofta att jag tycker att det är något stort probblem, men kan man slippa det så är det ju såklart bäst.
Vi har hela tiden använt liberos blöjor, förutom nu mellan strl 2 och 3 då vi fick ett paket huggies (3) av en vän. Dessa tyckte jag var bra i pssformen men att de inte kändes lika fräscha och att tjejen luktade lite kiss efter en liten stund.

Vi provade pampers (prov från babyboxen) men jag tyckte inte att de satt bra.

Så, vad använder ni? Tar vtacksamt emot tips på blöjor som kanske sitter lite bättre än liberos 3:or, nu när de ännu är lite stora.

Sv: blöjtråd

Fast det är så individuellt vad som passar på barnet beroende på hur det ser ut (smala ben, rundare ben osv). Vi har bara användt Libero på vårt barn och provat andra märken ibland men vi har alltid köpt Libero sedan iaf. Ni får ge er ut i blöjdjungeln och prova er fram, det är mitt råd till er.

Jag har använt pampers till min tjej.
Hon är i kroppsformen ganska lång och smal. för en månad sedan var hon 10 mån, 75 cm och vägde 8940 g.
Vi använder för tillfället pampers active fit storlek fyra.
Upplever det som att libero är något mindre än pampers där.
Men som Michellan95 sa, det är ganska individuellt hur olika sorter passar olika barn.

Jag använder Libero strl 4 comfort fit till min 5-månaders tjej. Förra veckan vägde hon 7,8kg och va 67,5cm lång. I början använde jag Pampers och tyckte de var mjuka och sköna men rätt snart fick hon utslag av Pampers så då blev det bara Libero. Hade problem med strl 3 då de alltid läckte när hon bajsade men bytte till strl fyra strax innan hon vägde 7kg och de har aldrig läckt, så skönt :)

Mitt äldsta barn använde alltid Pampers, dom passade henne bra. Hon var kort och smal som bebis. Vi provade Huggies en gang men hon blev röd av dom.

Yngsta som blir 2 ar i oktober använder nu Huggies, men hade Pampers tidigare. Hon var knubbig fram till ungefär 7-8 manader, sen blev hon lang och smal. Vi kommer nog ga över till Pampers nu igen för att kunna använda "byxblöjor", smidigt när dom börjar använda pottan ocksa.

Vi har provat libero, pampers och huggies. Huggies är de enda vi bara köpt en gång, tyckte de var så hårda på något vis. Jag tycker inte det är någon stor skillnad på pampers och libero. Nu är sonen 10 mån, 76 cm lång och 10 kg. För närvarande använder vi Pampers easy up str 4 på dagen och Libero Comfort fit, str 5 på natten.

I perioder har allting läckt hela tiden och i perioder har det fungerat med vad som helst.

I princip det enda som inte funkat på vår dotter var pampers. Hon kissade igenom dem på ett par timmar och när hon bajsade kom det alltid upp i ryggen - supertrevligt.

Till äldsta sonen (3 år) använder vi Libero Up and Go på dagen, Huggies på natten (strl 6 på båda).

Till yngsta sonen (1 år) använder vi Pampers strl 4+ dygnet runt.

Helt enkelt för att alla andra läcker på båda två :crazy:

Till äldsta barnet fungerade Pampers bäst när han var bebis; senare fungerade Libero bäst. Och sen gick vi över på ICAs egna blöjor.

På yngsta kör vi nu ICAs egna rakt av och har så gjort i stort sett sedan födseln. Hon är nu dryga året.

Min dotter är 2,5 månad. Var ca en månad sen vi var på BVC sist och då var hon 54 cm och vägde ca 4360 gram. Alltså är hon lite större nu :)

Använder Libero för vi tycker dom sitter bättre än Pampers. Har ganska nyligen gått över till 2or och det är lätträknat de gånger det läckt, och då väääldigt lite.

Köper Libero JÄTTE billigt i Norge så vi kommer fortsätta med det :)

Sonen, 16 månader, 85 cm lång och ca 11,4 kg tung har Pampers. Easy Up dagtid och BabyDry på natten.

Vi har provat allt och alla sorters blöjor, men Pampers är de enda han inte blir röd i rumpan av (då handlar det om 30-60 min användande och inget gå med kissig blöja länge)...

Vi använde Libero när de var pyttesmå men efter det Willys blöjor. Jag tycker de är bättre än både Libero och Pampers och dessutom är de betydligt billigare!

Använder Libero till tösen för det mesta. Nu mest Up&Go. Om det tar slut utomlands där de inte har Libero så blir det tillfälligt Pampers. Vi är mest nöjd med Libero. Visst kan det ha läckt igenom på Libero om tösen har superkissat! Men men... vi kör på... förhoppningsvis så slipper vi dem snart!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: Praefatio
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat